John Coltrane - My Favorite Things: Coltrane at Newport (2007)

Jazz
Label: Impulse!

1. I Want to Talk About You (9:41)
  2. My Favorite Things (17:20)
  3. Impressions (23:30)
  4. Introduction by Father Norman O'Connor (1:08)
  5. One Down, One Up (12:43)
  6. My Favorite Things (15:15)
Wat een GENIALE performance, vooral de eerste twee nummers zijn zo heerlijk om bij weg te dromen.

avatar van Tony
Samengesteld uit opnames uit '63 en '65, waarbij het wel grappig is de versies van My Favorite Things uit beide jaren met elkaar te vergelijken. De '63 versie is nog redelijk netjes binnen de lijntjes, de '65 versie al een stuk minder, maar nog lang niet zo ontspoord als op Live in Japan bijvoorbeeld. Hier is nog wel een touw(tje) aan vast te knopen, wat mij betreft. Prima registraties dus, hoewel (waarschijnlijk) geen volledige concerten. Deels ook al verschenen op New Thing in Newport, maar dat zijn we van Impulse! inmiddels wel een beetje gewend. Vind het een prachtig label verder hoor, iets te veel doublures hier en daar daargelaten. Het is ze vergeven...