Joe Satriani - Satriani Live! (2006)

Label: Red Ink

1. Flying in a Blue Dream (4:46)
  2. The Extremist (3:40)
  3. Red Shift Riders (8:38)
  4. Cool #9 (8:02)
  5. A Cool New Way (10:00)
  6. Satch Boogie (5:18)
  7. Super Colossal (4:17)
  8. Just Like Lightnin' (5:00)
  9. Ice 9 (4:28)
  10. One Robot's Dream (8:02)
  11. Ten Words (3:35)
  12. The Mystical Potato Head Groove Thing (7:36)
  13. The Meaning of Love (4:58)
  14. Made of Tears (10:23)
  15. Circles (9:49)
  16. Always with Me, Always with You (9:43)
  17. Surfing with the Alien (7:48)
avatar van renerush
Heerlijke live plaat....wat kun je er verder nog van zeggen....
de man kan spelen!! Gaat helemaal los op 't eind.

avatar van Sir Spamalot
Plaats en datum van dit optreden zijn The Grove in Anaheim, Californië op 3 mei 2006. Naast een aantal vaste “klassiekers” en een paar “oudjes” bevat de set negen nummers van het album Super Colossal, het was dan ook de toer voor dit album met naast Joe Satriani op gitaar, Jeff Campitelli op drums, Dave LaRue op bass en Galen Henson op gitaar.

Van de vier live-albums tot op heden mankeer ik nog Live in San Francisco, dus in vergelijking met I Just Wanna Rock en Satchurated vind ik hem hierop iets ingetogener spelen, dat is geen verwijt maar een vaststelling. Hij blijft een sublieme gitarist met een fiks aantal machtige stukken muziek op zijn conto.

Op MusicMeter, op diverse gespecialiseerde websites, op de webstite van Joe Satriani zelf, op mijn cd die ik onlangs heb ontvangen, zelfs op Setlist.fm... staat Flying in a Blue Dream als opener maar dat klopt volgens mij niet. Het is de derde track dus om te wisselen met Redshift Riders, welke ik als opener heb op de cd. Is dit ook zo op de dvd?