Danny Elfman - Wanted (2008)

Score
Label: Lakeshore

1. The Little Things (3:26)
  2. Success Montage (3:32)
  3. Fraternity Suite (3:28)
  4. Wesley's Office Life (5:15)
  5. The Scheme (1:44)
  6. Fox in Control (2:16)
  7. Welcome to the Fraternity (4:28)
  8. Fox's Story (3:29)
  9. Exterminator Beat (2:52)
  10. Rats (3:28)
  11. The Train (3:59)
  12. Revenge (4:33)
  13. Fox's Decision (2:29)
  14. Breaking the Code (1:21)
  15. Fate (1:46)
avatar van Gizzmann
Danny Elfman zingt weer eens een nummer op deze soundtrack (geloof ik). Moet ik straks maar eens beluisteren dan!

neo (crew)
The Little Things zingt ie in.

gadver, Elfman en aktiefilms. Hou t toch bij Burtons of andere sprookjes man!

avatar van Gizzmann
Er staan wat fragmenten op de myspace site die voor deze OST is gemaakt. The Little Things is een leuk liedje (maar weinig bijzonders), de score tracks die er te beluisteren zijn doen me niks helaas.

En toch kan Elfman best actiescores maken hoor, hij heeft met Spider-Man en Planet of the Apes erg netjes werk afgelevert en ook Hulk vond ik erg sterk (beetje een ondergewaardeerde score).

avatar van Justinx
Ik was erg benieuwd naar The Little Things, het nummer waar we Danny Elfman weer zelf eens horen zingen. Altijd de moeite waard om te chekken. Het nummer belooft niets spannends, maar is zeker een fijne toevoeging aan dit album. Wat me opvalt is dat Elman's stem wat standvastiger is en minder 'zweverig' zoals we die kennen uit zijn Oingo Boingo-periode. Maar de stijl spreekt me aan. Echt geen reunie???

Deze soundtrack is alleraardig, maar breekt geen potten. Evenals de film overigens. Elfman is inderdaad op zijn best bij sprookjesachtige films, deze filmsoundtrack had hij van mij mogen overslaan.

IcU
Gisteren de film bekeken, en gelijk even deze score beluisteren. In de film kwam deze behoorlijk goed over, helaas valt de soundtrack zelf wel tegen. Het thema (nummertje 2: Success Montage) is toch wel een klein meesterwerkje. Echt Elfman, maar dan anders. Echt een heerlijk nummer. Helaas valt de rest daardoor een beetje in het niets, vooral omdat het allemaal een beetje standaard is. NIet echt bijzonder. In de film werd ook veel muziek gebruikt die (helaas) niet op de soundtrack staan. The Little Things, wat Elfman zelf gezongen heeft, is niet echt mijn ding. Bijzonder is ook dat nummer niet.

Op nummertje 2 na(en ook een beetje nummer 15, welke helaas wat aan de korte kant is) , allemaal een beetje standaard. Niet een van de beste van Elfman, maar hij mag er zeker wezen.

mooie score. Toch had ik er iets meer van verwacht.