Wladimir M - As the Leaves Fall from the Trees (1991)

Electronic / Dance
Label: Eevo Lute

1. Goin' South (12:59)
  2. Reasonable Doubt (6:24)
  3. Evil (7:05)
avatar van John Doe
Een plaat die op me is gegroeid zoals bij alle vroege platen van Eevo Lute eigenlijk gebeurd is. Genoeg creativiteit en emotie is er ingelegd. In alle nummers komen introvert gesproken spoken word vocalen van de artiest voor die sterk zijn. Je hoort in elke track weer de extra moeite die de artiest doet ten opzichte van de rest.

1. Italo disco en techno zijn gecombineerd. Mooi opgebouwd nummer met veel sfeer / emotie.
2. Interessant neuzelende melodie. Harde funky beats die komen invallen. Later komt er nog een mooie melodie bij.
3. Prachtig teneergeslagen nummer. De lyrics zijn recht in de roos. Dit nummer is ook uitgekomen op Planet E.

avatar van brooklyn
Nooit geweten dat dit zo oud was. Evil is een vet nummer...

avatar van T.O.
Moeilijk om een cijfer hier voor te geven.

In de nummers zit een melancholieke, romantische sfeer met aanzienlijke new wave-invloeden. Daar moet ik wel voor in de stemming zijn om te waarderen.

Zelfde geldt voor de vocalen die soms goed passen, maar af en toe ook tegen het tenenkrommende aan zitten.

avatar van trebremmit
Apart plaatje inderdaad met een duistere 80's sfeer. Evil is wel een ontzettend goed nummer met die industriele beat eronder en die prachtige synth layers.

avatar van behangplakker
Evil is het nummer geweest wat mij uitnodigde om de plaat eens te proberen een paar jaar terug, en de meegegeven boodschap op het nummer is er een waar ik zelf ook veel mee bezig ben, dus all is good so far. Maar Goin' South is me continu bijgebleven, wat een plaat is dat zeg. Van de intro tot de sfeer die wordt gecreëerd, de opbouw is precies goed, ik kan eigenlijk nog wel even doorgaan.. Reasonable Doubt is dan een filler voor me, maar hoeft niet per se overgeslagen te worden. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat de rest van het label niet tegen gaat vallen vergeleken met deze plaat