Aangezien we vandaag last hebben van een hoog filantroop-gehalte

, zullen we even aan de kar van Joe Henry gaan sleuren
Ik zou "Scar" ook via een schilderij kunnen duiden: stel je "Nighthawks" van Edward Hopper voor. Je weet niet exact waarom, maar op de één of andere bizarre manier spreekt er een soort waarheid tot je via dat schilderij.
" I look at you as the thing I wanted most/you look at me, and it's like you seen a ghost "
is te horen in "Richard Pryor Adresses A Tearful Nation" . Naar mijn gevoel kleeft er een soort "ik-sta-aan-de-kant-van-de-dansvloer"-kantje aan dat nummer. Da's altijd razend interessant, vind ik - outsiders aan het woord laten komen in een liedje. De twijfelaars wil ik horen, zekerheden laat ik wel over aan m'n bankdirecteur
Hoe Madonna het nummer "Stop" in de mangel draaide, is onbegrijpbaar.
Tell me love isn't true/It's just something we do Nou - dat is het soort zin dat ik een kadertje zou willen plaatsen
Wat ook bijdraagt aan de treurige schoonheid van deze plaat, is het alweer o-zo mooi ingetogen gitaarspel van herr Marc Ribot. "Het gitaarspel van een gentleman", hoor ik. Gentlemen zijn trage wolven, reposteer ik dan ...
Misschien nog een woordje over het open doekje "Meanest Flower" .
How beautiful you made yourself/how cruel you became De glassplinters (die het verleidingsspel soms wel vormen) liggen verspreid over de vloer ... hij weet het/zij weet het ... wie durft er blootvloets het parket over te wandelen om de ander te benaderen?
De muziek hier is niet echt voorzien van weerhaakjes, ben daar wel gelukkig over. Anders zou deze plaat een topzwaar geheel worden ... nu is het één mooi geheel.
Doeme - ben ik gelukkig dat ik dit staan heb in mijn muziekverzamelinkske
