2562 - Aerial (2008)

8. Enforcers (5:49)
  9. Kameleon (5:35)
  10. The Times (4:44)
tuktak
behoorlijk goed ontvangen release van deze nederlander. met zijn combi van dub en (minimal) techno is het idee opzich wel goed. ook de uitwerking is redelijk ok, goede producties. zelf vind ik het wel even de ziel missen uit de dub, en de flow uit de minimal, waardoor dit plaatje ook snel als slecht kan worden beschouwd. dat is het echter helemaal niet, maar het is wel lastig om hier iets mee te kunnen.
de minimalkant met dubraakvlakken trekt mij overigens wel, morvern is bijvoorbeeld erg lekker.

avatar van pimpamhenk
Next-gen dubstep die elementen uit de techno haalt en hiermee lekker combineert. Erg goed spul dit. Hopelijk gaan we nog meer horen in deze stijl, want tot op heden is het vrij schaars. 4,5* voor nu...

tuktak
ben jij dan meer van de dub met techno invloeden, of techno met dub invloeden? als je van dat laatste nog tips hebt...

tuktak schreef:
als je van dat laatste nog tips hebt...

Deepchord, Convextion, Basic Channel....

Dit lijkt mij trouwens ook wel een interessant album.

tuktak
lol. ik kreeg privé al precies exact dezelfde tips. toch niet helemaal wat ik bedoelde.
martyn maakt wel ongeveer wat ik bedoel, heb het een en ander gevonden op rinse.fm, al is het meeste daar ook nog gewoon 'standaard' dubstep.
ook dit album vind ik nog steeds wel erg dubstep, en vind ik dan ook lang niet allemaal even goed. de uitschieters op dit album zijn juist die experimenten met techno en een beetje dub. had dit hele hele album vol gestaan met die stijl, dan was dit een geniaal en vernieuwend album geweest wat mij betreft. ik vind het jammer dat dat dan niet is gebeurd.

ik zie dat ie nu ook op luisterpaal staat:

Je bedoelt dus wél dub met techno-invloeden

Dan zou ik Shackleton eens proberen.

T.O. schreef:
Je bedoelt dus wél dub met techno-invloeden

Dan zou ik Shackleton eens proberen.

De Villalobos-remix van Blood on my Hands is fucking briljant.

Dit album groeit ook heel erg op me trouwens. Weliswaar ben ik meer van de dansbare dubstep, maar deze plaat kent echt weergaloze ritmes soms. Kameleon is echt één van die hoogtepunten, bijvoorbeeld.

The Times vind ik dan weer een beetje jammere afsluiting, dreutelt mij net iets te lang door.

avatar van T.O.
Tja, het is een echte fusie-plaat. Voornamelijk tussen dubstep en dub techno, maar er komt ook nog wat broken beat-achtig werk bij kijken.

Het 'geluid' is vaak erg lekker en tracks als Techno Dread en Basin Dub zijn erg fijn. Maar over het algemeen zit er te weinig variatie en muzikaliteit in.

Goed om hard op een goed systeem te draaien of in de auto, maar ik vind het voor actieve thuisbeluistering toch een redelijk saai album.

avatar van frans swa
2562, m'n buuaht!

Dat label

Hoezo?

thejazzscène
Het woord tectonic heeft bij mij toch een andere gevoelswaarde dan wat ik van een dubsteplabel zou verwachten.

thejazzscène
2562 is trouwens de postcode van Den Haag voor de geïnteresseerden.

Van een wijk in Den Haag ja

avatar van Tyn
Tyn
Heb het album besteld. Leuk dat het van een Nederlander is!
De recensies op internet zijn vaak lovend. Ik heb een paar nummers op youtube gehoord, klinkt indrukwekkend, en interessant!
Mijn oordeel volgt..

avatar van 2kings
aaah ik vind movern zo ontzettend fijn! even stilvallen in t midden... en probeer daarna nog maar eens stil te blijven zitten!

avatar van frans swa
T.O. schreef:
Van een wijk in Den Haag ja

mèn wèk!

DevendraBan
thejazzscène schreef:

Ha, inderdaad. Maar ja, die hype is nu ook weer voorbij zeker?
Ik vind het een vette naam voor een platenlabel, zeker voor een label van dubstep, check het internet maar eens op "platentektoniek".

DevendraBan
2kings schreef:

Inderdaad ja, heerlijke track! Ik kan mij ook niet meer stil houden als dat stuk begint en tegelijk krijg ik kippenvel, rare maar fijne combinatie.

avatar van itchy
Hee, da's vlakbij. Ik woon in 2563

Kingsnake
thejazzscène schreef:
2562 is trouwens de postcode van Den Haag voor de geïnteresseerden.

Statenkwartier om precies te zijn. De mooiste en schoonste buurt van de hofstad.

avatar van Norbert
Kingsnake schreef:

Wat een waanzin.

Kingsnake
Norbert schreef:

Wat een waanzin.

Ik ken mn eigen postcode ook helemaal niet. Statenkwartier is ook 2582 en niet 2562. Waar 2562 precies ligt, weet ik niet precies. Ergens in de buurt van de Beeklaan/Laan van Meerdervoort.

Laan van Meerdervoort klopt. Hier ligt 2562.

Ik bevind me nu in 2595.

avatar van Dutchy
Lekker techno dub albumpje dit,
Kameleon blijft mn favorietje van deze plaat!

avatar van Kos
Kos
Hm, nee, dat vind ik veruit de minste juist.