Doap Nixon - Sour Diesel (2008)

Label: Babygrande

1. Intro (1:30)
  2. Behind the Music (3:42)
  3. Tis the Season (3:46)

met Nature en Good Money

4. The Wait Is Over (3:48)

met Reef the Lost Cauze en Vinnie Paz

5. Heaven Is Calling (4:05)

met Cynthia Holliday

6. Everything's Changing (4:05)
  7. Just Venting [Skit] (2:20)
  8. Get Dirty (5:03)

met Reef the Lost Cauze en Demoz

9. Warning Shot (5:22)

met King Syze, Outerspace en King Magnetic

10. Don't Blame Us (4:13)

met N.I.Z.

11. Respect My G. (4:23)

met Good Money

12. Gangsta (4:34)

met Demoz, Planetary en Reef the Lost Cauze

avatar van Rhythm & Poetry
Dope cover, mooie lijst aan gastartiesten en JMT-related, hier kan zomaar iets moois uit bloeien.

lambf
Had overigens al een EP uit, zal even kijken of ik die kan toevoegen.

avatar van Rhythm & Poetry
Wat een geweldig album is dit. Er wordt zo sterk op gerapt en dan met name qua flow, de gastartiesten die hier op voorkomen zijn ook stuk voor stuk zó ongelofelijk sterk. Dit is mijn favoriete soort muziek en dan wordt het ook nog bijna tot perfectie uitgevoerd. Dat ik dit zo fijn vind heeft alles te maken met de sfeer die de nummers uitstralen door middel van de producties en raps. Doet me sterk denken aan Black Snow van Snowgoons. Snowgoons zorgt ook voor de productie op de track Heaven Is Calling.

avatar van Rhythm & Poetry
Heb het nu voor de 3de keer beluisterd en ik kan gewoon niet anders zeggen dat ik dit geweldig vind, producties + rap. Ik begin met 4,5* voor dit prachtige album.

Dit album is echt heel dope (doap). Tering vette producties.

tuktak
lekker plaatje idd, lekkere producties en een fijn sfeertje over de gehele linie.
die rocktrack warnign shot had er wel af gemogen, wat een gedrocht. normaal hou ik niet zo van die riedel diedel hiphop maar hier valt het zoals in dont blame us just goed uit.

waar ken ik die melodielijn van everything's changing eigenlijk van?

avatar van MJ_DA_MAN
Niet zo geweldig goed als hier wordt beweerd, imo. De producties zijn bij vlagen wel goed (met een paar minderen), maar qua rap is het niet echt ''wow''. Nixon kan sowieso geen heel album dragen met zijn wat softe stem/flow en standaard-lyrics, maar ook de gasten zijn niet op hun best bezig in mijn ogen. Vooral Paz klinkt matig. Maar ondanks dat is het toch wel een leuk album met de bekende Babygrande-sound. 3,5 sterretje.

avatar van Woltertjes
Goed album een boel goed rappende gastartiesten.
Kan vind ik niet tippen aan de Snowgoons of AOTP maar komt er wel in de buurt. Staan vind ik ook niet zo heel veel nummers op wat ik wel wat jammer vind. Ondanks dat is de kwaliteit wel erg hoog bij bijna elk nummer. Deze plaat staat bij mij vaak op omdat dit gewoon favoriete muziek is. Hier kan ik echt lang naar luisteren. Ik geef deze een 4.

raffael77
we gaan maar eens ff checken.

avatar van MJ_DA_MAN
Nog steeds jammer dat de raps op deze plaat totaal niet boeien, want de producties zijn gewoon erg lekker. Doap Nixon boeide me letterlijk geen enkele keer. Met (een) betere rapper(s) was dit zeker een 4 geworden.

Rhythm & Poetry schreef:
Hier kan ik dus totaal niet bij . Qua flow is het namelijk niks.

Eens met Rhythm & Poetry
Echt een superalbum kan nog wel een halfje stijgen...
Als ik hier naar luister dan wil ik de nieuwe nas niet eens kopen...
Geef me centen liever uit aan dit album!

avatar van hiphopmaster
Hier kan ik echt weinig mee. Zwakke beats, raps en origineel is het al helemaal niet noemen. Maar daar heeft Babygrande vaker last van.
Artwork vind ik wel mooi gedaan, maar juist als ik dat zie, dan juist verwacht ik keiharde hiphop en niet dit slappe gebeuren.
The Wait is Over (met een goede bijdrage van Vinnie Paz), Heaven is Calling en Everythings Changing zijn de lichtpunten op dit album.
Vooral de laatste 3 nummers zijn echt beroerd. 2*!

hiphopmaster schreef:
Vooral de laatste 3 nummers zijn echt beroerd. 2*!

Zwakke beats? Zit jij naar het nieuwe jantje smit album te luisteren ofzo>

avatar van thomzi50
Moet je nou echt telkens Jantje Smit er bij halen als iemand een andere smaak heeft dan jij?

avatar van hiphopmaster
Rene1979 schreef:

Zwakke beats? Zit jij naar het nieuwe jantje smit album te luisteren ofzo>

Klopt, vooral Jantje Smit en Vinnie Paz vind ik een prettige combinatie .
Waarom reageer ik eigenlijk? Ik dacht nog wel dat hier serieus over muziek geschreven en gediscussieerd werd

thomzi50 schreef:
Beetje dom idd, brengt het niveau behoorlijk omlaag.

Rene1979
Tja jongens sorry maar ik snap dat je verschilt van mening over de kwaliteit van doap....Maar als je een echte hip hop liefhebber ben dan vind je dit soort beats toch geweldig.? Als ik dan hoor zwakke beats dan vraag ik me af waar je naar luistert. Dit is het type beat wat een speaker uit je woonkamer blaast. Ok jantje was misschien niet de goeie vergelijking. Maar kom ik snap als je beats van jermaine dupri zwak noemt maar dit??? Nee kan er niet bij...En daarbij het was een grapje dus chill

Relax
Hij heeft wel een slechte flow.. alsof hij dat express doet ofzo.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik snap ook niet waarom Vinnie Paz hem zo geweldig vindt (zei hij op YouTube-filmpje). Nixon lijkt een groentje op deze plaat, maar zit blijkbaar toch al zo'n 10 jaar in de ''game''.

avatar van Anne Maaike
Ik ben na het album één keer geluisterd te hebben ook zeer onder de indruk van de beats. Zal het album nog wat vaker luisteren om het album geheel te beoordelen.

Anne

avatar van raafmau
Na eerste luisterbeurt moet ik zeggen dat het erg goed klinkt allemaal. Vette beats.
Laatste 2 nummers vind ik niet best qua rap. Beats daarentegen zijn wel erg goed.

Geef het 3*tot nu toe zal het album nog paar x luisteren.

avatar van raafmau
Die beat op Behind The Music lijkt op een deuntje van Doom dat spel.
YouTube - Doom OST - E1M1 - At Doom's Gate

Je moet maar ff vergelijken is wel grappig.