DJ Teebee - Forever Lost EP (2003)

geen stemmen

2. Warfear
  3. Evil Ways
  4. Chapter #1
tuktak
deze ep begint met de gelijknamige titeltrack, die een beat bevat die meer richting amens neigt. en alhoewel ik daar eigenlijk niet zo gecharmeerd van ben, wordt er in dit nummer totaal anders mee omgegaan dan gemiddeld en neigt het niet in een keiharde beukende plaat vol rauwe geluiden, maar wordt de beat juist ondersteund door strings en mooie samples, die het nummer een heel unieke sfeer meegeeft.
warfear is een classic met een sample uit de film gladiator. wat eigenlijk heel simpel en goedkoop is en klinkt, maar wat teebee ervan gemaakt heeft is zo kloppend en bijzonder, dat ik vaak ademloos naar dit nummer zit te luisteren. de opbouw van dit nummer is briljant. hoe de sample langzaam uit het nummer verdwijnt, er een lekkere teebee sound inkomt, en hoe vervolgens beide melodielijnen in het midden van dit nummer samenkomen en op die manier naar een hoogtepunt gaan.
evil ways trapt hierna rustig af met een minuutje beatloos, wat wel nodig is na het vorige nummer dat veel impact heeft. evil ways heeft niet het briljante van de vorige 2 tracks, maar blijft desondanks wel een unieke teebeetrack. je hoort meteen dat dit teebee is, en dat is ook knap.
chapter 1 is ook weer een nummer met een minder rollende beat, en daardoor iets lastiger. de invloeden van vroeger zijn hierin ook duidelijk te horen.
voroal door de eerste plaat met track 1 en 2 verdient deze plaat ook een 4,5