Marduk - World Funeral (2003)

Zweden
Label: Regain

1. With Satan and Victorious Weapons (3:51)
  2. Bleached Bones (5:20)
  3. Cloven Hoof (3:26)
  4. Hearse (3:31)
  5. To the Death's Head True (3:58)
  6. World Funeral (3:33)
  7. Castrum Doloris (4:54)
  8. Night of the Long Knives (5:31)
  9. Bloodletting (5:48)
  10. Blessed Unholy (5:02)
  11. Blackcrowned (2:18)
max en joep
foei, welk een brave versjes staan hier op!!!

hele vette plaat, goed geproduceerd, moddervet gitaargeluid, helemaal top.

en wat een ONZETTENDE groove zit er in 9. Bloodletting zeg!
Dar kan zelfs Machine Head qua dampende grooves nog wat van leren!

max en joep
qua productie en vetheid enzo, is dit wel Marduks hoogtepunt.

Plague Angel en Rom5:12 zijn bewust weer wat gruiziger van geluid

Deze plaat is niet hun beste , maar ook zeker niet hun slechtste. Minpunt vind ik Legion zijn scream...maar ja , na zolang en zoveel touren is het begrijpelijk dat de zang kwaliteiten achteruit zijn gegaan.De muziek en productie op zich is goed.

Louredine
Een typisch Marduk album, al klinkt het wel gemeen fel, door de harde productie. Zeker de opener slaat er overtuigend in! De tragere nummers weten me te bekoren, al vond ik die op 'La Grande Danse...' wel duisterder van aard. Het groovy 'Bleached Bones' zou je niet meteen verwachten van Marduk, maar is zeker en vast niet slecht... De kritieken op de zang van Legion, vind ik onterecht, meer zelfs, de volgende Marduk albums kunnen me net op dat punt veel minder bekoren...

avatar van Eddie
Het mooie aan de plaat vind ik de juist de mix tussen de snelle nummers en de wat langzame meer dreigende nummers. Ook hier weer een moddervette productie uit de Abbyss studio (beetje jammer weer) mar verder vind ik dit een zeker lekkere plaat. Samen Panzer
Devision zijn deze twee platen wel genoeg Marduk voor mijn collectie zo'n fan ben ik ook weer niet.