Necrophagia - The Divine Art of Torture (2003)

Label: Red Stream

1. Blaspheme the Body (3:12)
  2. Upon Frayed Lips of Silence (5:08)
  3. Parasite Eve (3:22)
  4. Maim Attraction (3:08)
  5. Rue Morgue Disciple (2:46)
  6. The Sick Room (4:00)
  7. Conjuring the Unnamable (3:46)
  8. Flowers of Flesh and Blood (4:39)
  9. The Divine Art of Torture (3:12)
  10. Ze Do Caixao (3:39)
avatar van exodus
Ik heb dit album al een tijdje niet meer gehoord. Zal 'm morgen eens opzetten bij m'n ontbijt. Gedreven heftige Death/Thrash/Black met de intenties zoals het er vroeger aan toe ging in metalland..ik meen af en toe Celtic Frost of Bathory voorbij te horen komen...vooral hoe Killjoy op dit album bezeten als een duivel over de nummes heen vliegt. Maar mede door de horror orgeltjes een bijzonder sfeervol album, eng, ziek en energiek! Normaal gesproken hou ik niet van orgeltjes etc., maar hier past het weer eens uitstekend in de verder brute beukende sound waar de gitaren en drums heel smerig te keer gaan om sickboy Killjoy te voorzien van vunzig doodsgenot. Nou, wat willen we nog meer! Moderne Death Metal, technical Death Metal, Brutal Death Metal etc. etc. doet me amper wat. Death Metal op de ouderwetse manier, of met de juiste antieke intenties doet me des te meer...en dat is nog zachtjes uitgedrukt! ! ! Necrophagia heeft dan ook vanaf het begin helemaal diep in de jaren 80 een verrot plekje in mijn zwarte hart gehad. Dit bandje had midden jaren 80 alleen nog maar een paar demo's uit, las ik er al recensies van om daarna "toevallig" in de winkel hun eerste lp tegen te komen helemaal terug naar 1987. In iedergeval, tof dat ze in de jaren 90 de draad weer opgepakt hebben en dit album hierboven uit 2003 is gewoon een hele sfeervolle ruige! Niet het fantastische level etc. van hun debuut Season of the Dead met een totaal andere bezetting, behalve mister Necrophagia himself Killjoy dan, maar toch is dit een heel aardig album die op z'n tijd het luisteren waard is.