Donavon Frankenreiter - Pass It Around (2008)

Folk / Pop
Label: Lost Highway

1. Life, Love & Laughter (3:12)
  2. Too Much Water (3:32)
  3. Come with Me (3:29)
  4. Your Heart (2:46)
  5. Hit the Ground (3:40)
  6. Mansions on the Sand (5:03)
  7. Someone's Something (3:38)
  8. Sing a Song (3:52)
  9. Pass It Around (4:53)
  10. Come Together (3:06)
  11. Everything to Me * (3:54)
  12. Can't Go on Without You * (4:04)
Derde studiealbum van Donavon, maatje van de heer Johnson.

Hij ligt al in de schappen bij de FRS!
Ben hem nu aan het luisteren en de bekende 'feel-good-swing' van Donavon zit er weer in! Erg lekker dus weer. Toch zal het even duren voordat ik een oordeel kan geven, het heeft vaak wat luisterbeurten nodig.

Over het algemeen vind ik Frankenreiter meer 'funky' dan Jack Johnson. Hij heeft er wat meer pit in zitten en wat meer afwisseling. Wat vinden jullie?

For so far vallen de tracks Life,Love & Laughter, Come With Me en Someone's Something op.

Ga dit luisteren, mensen! Deze man verdiend meer aandacht hier in Nederland.

mathieudc
Ah hij ligt nu al in de rekken bij FRS, toch eens gaan kijken van zodra ik kan dan, bedankt voor de info. Hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Life, Love & Laughter heb ik gehoord op zijn MySpace en daar wordt je inderdaad weer blij van. Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij wat je zegt. Ik heb het wel meer voor Frankenreiter dan voor Johnson (hoewel ik van de laatste maar één album heb), er zit gelijk meer vuur in.

Donavon's eerste en tweede album verschilden ook van elkaar en ik kan beiden goed waarderen, benieuwd wat dit wordt!

Zo..na enkele luisterbeurten van deze nieuwe van onze besnorde vriend kan ik wel zeggen dat ik er een goed oordeel over kan geven.

En om de deur in huis te vallen:
Super!! Wat een lekkere plaat!
Waar Jack Johnson (de toch altijd blijvende link) in dezelfde lijn blijft spelen (blijft wel lekker), blijven de cds van Donavon toch meer varieren. Het is, wat ik al zei, meer funkyer, meer pit en de afwisseling is aangenaam.

De tracks zijn absoluut lekkere zomeravondnummers waarin je in weg kunt dromen! Het begint gelijk lekker met het vrolijke Life, Love & Laughter. Je waant je er lekker doorheen en voor je het weet zweef je alweer door track 8,9. En na wat luisterbeurten zijn ze stuk voor stuk heerlijk.

Misschien komt het omdat ik nu helemaal "hooked" ben op dit album, maar ik vind het denk ik de lekkerste van de heer Frankenreiter. Ik begin gelijk met een 4.5*. De toekomst zal uitwijzen of het houdbaarblijft en of dit punt zal blijven staan.

Maar nu luister ik er lekker op los en zie ik een mislukte zomer met regen in Nederland toch zomers worden.

mathieudc
Haha, die laatste zin, geldt voor België helaas ook! Nu ben ik nog meer benieuwd, onlangs naar Mediamarkt geweest maar daar op dat moment nog niet gevonden. Zaterdag ga ik nog eens kijken!

waar de eerste cd van donavon nog tegen die van jack johnson hing. Een echt relaxed album. Zijn tweede was meer rock en blues. wat een meer pittiger album opleverde. Ook live was het met album twee een stuk meer levendiger.
Deze valt nu na drie luisterbeurten en tussenin. Ben er nog niet helemaal wild van....... Komt ergens in november weer voor een concert in de melkweg

mathieudc
Inderdaad opnieuw een mooi album van Donavon Frankenreiter. Ik was vooral fan van zijn tweede -meer bluesy- album hoewel het eerste mij ook zeker kon boeien! Dit album vind ik dan toch weer sterker dan zijn debuut, maar 'Move By Yourself' vind ik nog steeds zijn beste. Deze leunt naar mijn mening iets dichter aan bij zijn debuut maar ligt inderdaad wel tussenin zijn twee vorige, mooi!

'Pass It Around' is inderdaad weer een heerlijk ontspannen, melodieus, relaxed en zomers plaatje. Zorgeloos album dat zo voorbij vliegt, met die unieke stem van Donavon Frankenreiter! De eerste luisterbeurten moest ik nog wat wennen aan het tweede deel van het album, maar intussen ben ik daar ook fan van, hoewel het eerste stuk me nog steeds meer raakt en ik het sterker blijf vinden.

Hoogtepunten zijn voor mij 'Life, Love & Laughter', 'Too Much Water' en 'Your Heart', maar er staan wel meerdere liedjes op die zeker aan te raden zijn! Neem nu dat instrumentale gedeelte op 'Your Heart', echt schitterend, alsook die mondharmonica in 'Sing a Song'!

Schommelt tussen de 3,5 en 4 sterren, voorlopig houd ik het op een zeer verdiende 3,5!

mathieudc verwoord het erg mooi hierboven; een lekker zorgeloos album, met een zomers sfeertje. een mooie 3.5

avatar van Yanix
Iedereen hoor ik roepen: "Maatje van de heer Johnson".
Maar om eerlijk te zijn.. vind ik Donavon stukken beter dan Jack Johnson.
Luister bijvoorbeeld eens naar dit:
YouTube - Donavon Frankenreiter-Abbey Road Sessions
Zie ik onze heer Johnson niet doen.

mathieudc
Inderdaad! Een nummer uit Move By Yourself, met voorsprong z'n beste album vind ik maar z'n andere albums zijn ook niet slecht.