Ratatat - LP3 (2008)

11. Mumtaz Khan (2:37)
  12. Gipsy Threat (1:37)
  13. Black Heroes (4:06)
tuktak
goed album dit, met een unieke sound met die synthesizer gitaar. ratatat's muziek wordt veel gebruikt in de modewereld, en kan daarmee dan ook wel hip genoemd worden.
lp3 kabbelt een beetje door over de gehele lengte, maar voor mij zit er genoeg spanning en afwisseling in om het interessant te houden.
alleen interessant voor de liefhebber dit lijkt me. omdat de huidige markt gebombardeerd wordt met powerelectrorock, is deze downtempo variant misschien nog wel extra verfrissend.

tuktak
pfoeh, hoe vaker je dit album draait, hoe meer het album begint te leven. wat een lekkere plaat is dit!

avatar van Rhythm & Poetry
Niet verwacht dat ik dit werk zo lekker zou vinden. Op deze instrumentale plaat zit echt van alles. Van zomerse bliepjes tot elecktrisch gitaar werk. Lekker relaxt plaatje die een toegevoegde waarde heeft als het buiten mooi weer is. Veel verschillende stijlen zelf wat hiphop invloeden hier en daar. Daarom is het ook niet vreemd dat ik dit al op enkele hiphop sites ben tegen gekomen.

avatar van Osiris Apis
'Mirando' is een erg goed nummer.

En 'Mi Viejo' ook erg mooi met die acoustische spaanse gitaar en percussie.

avatar van Osiris Apis
Erg aangename 1e luisterbeurt.

avatar van Antie
"Mirando" en "Imperials"

Dit album doet me ook onrechtstreeks aan "Royksopp "denken.
Niet omwille van hun muziek, maar meer op het gevoel dat het me mee geeft
bij de allereerste keer dat je ze beluisterd.
Weer zo een buitenbeentje dat een totaal eigen weg in slaagt en er voor 'mij'
goed in slaagt.
Zelfde gevoel had ik toen ook bij "Royksopp" bij hun eerste album.
Eerdere werk eens dringend naar researchen

avatar van Koert
Stukje beter dan het vorige album, Classics. Nog meer nieuwe gekke deuntjes etc. Nummers zijn gelukkig ook iets afwisselender. Vooral Mirando en Shempi springen er voor mij uit.

4.0*!

avatar van krishna
Na kennismaking met het nummer 'Loud pipes' die op een ander album staat werd ik erg nieuwsgierig en besloot ik dit album eens te beluisteren.
Tot nu toe echt verrassend goed!
Ben er nog niet klaar mee maar de links die ik als eerste legde zijn toch voornamelijk Daft Punk en RJD2.
Hele fijne en aanstekelijke klanken die elkaar als gegoten zitten.

Eerst nog even uitgenieten..
Tot zover (track 10 nu) top!

avatar van Toelietoesh
Ik vind dit album zelf minder dan zijn voorgangers. Gelukkig wel vernieuwend.

avatar van Yamato
Nieuwe album is gelekt, hij heet LP4. Dat is wat ik vooralsnog weet, hebben ze aardig stil weten te houden. Ik ben hem nu aan het beluisteren en hij gaat zoals de naam al suggereert verder waar de vorige ophield.

Wat is dit toch een geweldig album, van begin tot eind. Echt van die muziek die je maar niet hard genoeg kunt zetten.
Het voelt ook alsof elk nummer een verhaal apart heeft, voor mij tenminste.
Vooral Imperials neemt mij mee naar een onderwaterwereld.
Dit is voor mij nog een beter album dan Classics. Echt een aanrader dus..

avatar van Djarune
Al 2 jaar op mijn iPhone werkelijk grijs gedraait. Bijzonder lange levensduur. Halfje omhoog. Dit is meteen het beste album van Ratatat

avatar van Shinobi
De vorige twee albums van de beste heren vond ik wel oké te noemen, maar ook weer niet denderend.
Uiteindelijk heb ik me toch aan dit album gewaagd, omdat wat mensen zeiden dat deze hun beste zou zijn en op zich valt dat ook wel mee. Het blijft nog steeds achtergrondmuziek en het luistert op zich weer aardig weg.

3,0 Sterren.