FS Green - State Beat Tape (2008)

Uitgebracht in eigen beheer

1. What It Is (2:18)
  2. AATH (1:51)
  3. Segriopepe (2:00)
  4. Crisps (2:23)
  5. Comeonbebe (1:48)
  6. Haarlemmerdijk (1:40)
  7. Bijlmer Bier Hal (1:36)
  8. Watch Me (2:00)
  9. Hoereren (2:04)
  10. Mai Lof (0:37)
  11. The Riddle (1:46)
  12. Requiem for a Green (2:51)
Echt een heerlijke tape - jammer dat 'ie zo kort is!

Hij doet mij toch een beetje denken als een elektronische, en veel nettere Dilla. Ik hoop nog veel van deze man te horen!

DevendraBan
Deze man heeft talent.

DevendraBan
Die belletjes in track drie komen mij erg bekend voor, weet iemand waarvan ze gesampled zijn?

avatar van dilladawg
Ik vind het erg tof klinken, maar Fs Green doet me toch wel een beetje te veel J Dilla denken.

dion_odinot
dilladawg schreef:

En dat is iets slechts?

avatar van dilladawg
dion_odinot schreef:

En dat is iets slechts?

Dilla was fantastisch, maar hij word zoveel nageaapt.

avatar van hiphopisntdead
Wel lekkere tape.
Fs heeft echt talent
4.0*

avatar van tovast
er staan lekkere beats op, maar de beats die ik ken van andere albums vind ik toch beter.
toch is FS echt heel goed.

RedLightCityBoy
dilladawg schreef:

Dilla was fantastisch, maar hij word zoveel nageaapt.

Nageaapt? Dilla nageaapt? dit klinkt niet als Dilla vriend. Oddisee is een betere vergelijking misschien, maar alsnog heeft FS zijn eigen stijltje, vind ik. Hij werkt niet echt experimenteel. Wel maakt hij gebruikt van mooie samples enzo, maar verder niet echt heel gewaagd qua sampling. Toch staan hier mooie beats op en er zit zeker potentie in. Ook leuk dat ik deze man bijna elke week wel eens tegenkom. Hij woont in mijn buurt. Een nummer op deze tape heet zelfs Haarlemmerdijk represent

PS: Welke user heeft jazz nou weer als 2e genre ingevoerd...?

Geweldig, imo geen één slechte beat. Fantastische producer! AATH mijn favo, wat een productie

avatar van Eastwood1988
DIK DIK DIK