House Party II (1991)

Alternatieve titel: House Party II - the Ultimate Megamix

Dance
Label: Arcade

1. TCM - Intro: Sense the Vibe (2:25)
  2. Praga Khan - Rave Alarm (1:58)
  3. Channel X - Rave the Rhythm (1:23)
  4. R.F.T.R. - Extrasyn [Techno Mix] (1:24)
  5. Quazar - Midsummernight's Dream (1:07)
  6. 2 Brothers Meet Sequential - Turn da Music Up [Rave Mix] (1:22)
  7. Inner City - Let It Reign [Altern 8 Know the Score Mix] (1:46)
  8. Partners In Crime - Gotham City Strikes Again (1:34)
  9. The Hypnotist - The House Is Mine (2:24)
  10. Culture Beat - No Deeper Meaning [Remix] (2:16)
  11. Moby - Go (1:44)
  12. DHS - House of God [$50 Mix] (1:28)
  13. Speedy J - Pullover (1:29)
  14. Booming Support - Rode Schoentjes (2:27)
  15. Orr-Some - We Can Make It (1:52)
  16. T99 - Nocturne (1:41)
  17. Channel X - Groove to Move (1:42)
  18. Holy Noise - James Brown Is Still Alive (1:25)
  19. Egma - Let the Bass Kick [Extended Mix] (1:37)
  20. Angel Ice - Je N'Aime Que Toi (1:03)
  21. The Prodigy - Android (1:23)
  22. Outlander - Vamp (1:28)
  23. Fiction - Dreamworld [Clubby Dub] (1:36)
  24. Capella - Be Master in One's Own House [Bio Rhythmic Mix] (1:37)
  25. TCM - Middle Chill (1:04)
  26. GTO - Listen to the Rhythm Flow [Trance Machine Mix] (2:14)
  27. Atomizer - Time to Time (1:14)
  28. Cubic 22 - Night in Motion (1:48)
  29. Praga Khan - Injected with a Poison (1:22)

met Jade 4U

30. Sequential - Cycades [Reprise] (1:37)
  31. Ravebusters - In-Fluid [Rave Mix] (1:15)
  32. Holy Noise - Get Down Everybody (1:53)
  33. Quazar - Here and Now (1:30)
  34. Todd Terry - Never Give Up [Hardcore Mix] (1:04)
  35. Chimo Bayo - A Si Me Gusta a Mi (Esta Si, Esta No) (0:49)
  36. X-Es - Beat Boy (1:31)
  37. Atomizer - Atom-B (1:42)
  38. Bizarre Inc. - Raise Me [Eon's Ascension Mix] (1:53)
  39. 2 Unlimited - Get Ready for This [Rio & Lejean Mix] (1:18)
  40. L.A. Style - James Brown Is Dead (1:20)
  41. Overnite - The Time Has Come (1:29)
  42. Human Resource - Dominator (2:14)
  43. Second Phase - Mentasm (1:38)
  44. DJ PC - Insomniak [Lagoa Extreme Mix] (1:11)
  45. 80 Aum - Mindcontroller (2:15)
  46. TCM - Outro: The Come Back (0:48)
  47. Apotheosis - O Fortuna [Apocalypse Chorus Mix] (2:17)
avatar van tovenaar
Daar is ie dan, House Party II!! Mijn allereerste "House" CD'tje dat ik ooit kocht. Vanaf hier is het voor mij allemaal echt begonnen. Ik weet nog goed dat ik twijfelde tussen de aanschaf van deze CD of een Supersoaker . Gelukkig dat ik deze kocht, maar wist ik veel dat het bulk van deze tracks allemaal regelrechte house klassiekers waren! Rave Alarm van Praga Khan, Go, House of God, James Brown is Dead/Still Alive, Android, Vamp, Insomnia, Dominator, Pullover, Mentasm en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal hebben ze het geschopt tot house klassiekers. Ga nu naar een classic-party en minstens de helft van de CD hoor je voorbij komen. Ik kan natuurlijk niet anders dan 5 sterren geven, sorry Supersoaker!

Mijn allereerste cd die ik überhaupt kocht !

Hoewel ik 'm in het verleden grijs heb gedraaid, vind ik het album nu lang geen 5 sterren waard. Maar vooruit, 3,5 ster dan !

avatar van Yak
Yak
Wie had deze ook alweer gemixt? Thimbles?

avatar van tovenaar
Yeppa.

avatar van John Doe
Reinier schreef:

Mijn allereerste cd die ik überhaupt kocht !

Ja als je een album grijsdraait daalt de geluidskwaliteit flink waardoor de beoordeling weleens zo'n anderhalve ster lager kan uitvallen.

Zeker als je dit achteraf terugluistert een klassieker, ik had hem toen op bandje gekregen van een vriendje, nog in de basisschooltijd

Yo, alles bueno?.

House party 2 was ook mijn eerste house CD, maar helaas heb ik hem niet meer(snik)

dit is mischien een rare vraag, maar zou een van jullie mij een copy kunnen toe sturen of zijn jullie bang voor B.I.G.?
stuur me een mailtje.

Alvast bedankt

avatar van tnf
tnf
Jeugdclassic. Ik had amper geld om cd's te kopen (ik was toen slechts 10 jaar oud), en met het kleine beetje dat ik had was ik ERG zuinig, dus het heeft tot na de millennium-wisseling geduurd voordat 'ie hier definitief in huis kwam te liggen (weliswaar tweedehands). Maar hij blijft leuk. Lekkere ongecompliceerde en heerlijk lomp gemixte stofzuiger-house.

In al die jaren heb ik hem een stuk of zes keer geleend bij de bibliotheek (in de tussenliggende periodes draaide ik hem van een bandje)... Aangezien dat ook niet gratis is, had ik hem achteraf net zo goed gelijk kunnen kopen *grinnikt*.

avatar van FunkStar
JEUGDSENTIMENT! Maar ik moet eerlijk bekenen dat House Party I mijn eerste House Party CD was. Die vind ik dan ook veruit de beste. Heb ze nog allemaal van 1 t/m 6!

avatar van Flammazine
ze zouden deze cd moeten uitbrengen als cd box met de nummers in hun klassieke vorm. daar zou ik zo 20 euro voor neertellen,ook al heb ik de meeste via euhm andere kanalen

avatar van Sjaan
goed idee...

avatar van Rumour
Zonder twijfel de beste uit de TUTB House Party serie, en inderdaad een jeugdclassic. Dat intro en na het outro er nog even uit knallen met O Fortuna, helemaal goed!

De mix zelf is voornamelijk uitstekend, er zijn slechts enkele mindere momenten. Met nummer 15 kakt het bijvoorbeeld heel even in.

Persoonlijke hoogtepunten:
- HET INTRO! (XTC, XTC - something for your mind, your body and your soul...)
- de overgang van 6 naar 7
- de overgang van 19 naar 20
- de opbouw van 25 naar 26
- nummer 29
- de opbouw van 46 naar 47

en dan dat rave alarm er doorheen, wheeeeeeee

Als een cd grijs kon worden, dan was mijn exemplaar van House Party II het. En dan te bedenken dat dit alweer 18 jaar geleden is, damn...

avatar van FunkStarr
Afgezien van een enkele uitschieter (Egma, Cubic22, GTO) een flinke tegenvaller. I en III zijn veel beter.

avatar van Srananbloke
Er waren 2 versies van deze mix in omloop. Het heeft bij mij ook jaren geduurd voordat ik deze CD had bemachtigd. Daarvoor had ik het op een bandje staan, overgenomen van een buurjongen toendertijd. Op het bandje stond O Fortuna als laatste klapper. Maar dit nummer ontbreekt op de CD die ik enkele jaren geleden via Marktplaats heb gekocht.

avatar van FunkStarr
Klopt, er zijn inderdaad versies zonder en met die O Fortuna track. Was een soort bonus track geloof ik.

avatar van Rumour
Geen bonus track, maar gedoe over rechten. Omdat de erfgenamen van Carl Orff geen toestemming hadden gegeven voor de house-bewerking van het klassieke stuk, moesten de platen van Apotheosis en Fortuna & Satenig uit de handel genomen worden. Daarom zijn ze verwijderd van de betreffende versies van de Turn Up The Bass serie: House Party II, volume 17 en volume 18.

avatar van PEN15
Heb hem in zijn geheel beluisterd op songkro met het verkrachtingsnummer van Apotheosis als afsluiter. Ik weet het ook nog goed dat deze net een week draaide in de hitparades en voordat je je over kon opwinden was het al verboden. Er zijn ergere verzieknummers, maar dit ging wel heel ver. En er was ook nog eens een gelijktijdig dancenummer waarin dansers verkleed als oude egyptenaren met een eigen insteek O Fortuna gingen zingen. Ik heb het nog eens opgezocht, dit blijkt Fortuna Satenig te zijn geweest. Zelfs een respectvolle naam konden zij dus niet verzinnen.

Verder halen ook Speedy J en Booming Support de kwaliteit nog verder naar beneden. Samen met poing poing is dit het meest dramatische, hersenloze dreunnummer dat ik oooit gehoord heb. En kan het nog infantieler dan rode schoentjes? Wij lachten dat als scholieren al uit en volgens mij dacht Dingetje het nog belachelijker te maken met zijn kaplaarzen. Gelukkig hebben ze het niet nog verder verziekt door dat housenummer van de vogeltjesdans er ook nog op te zetten. Tevens nooit geweten dat Wessel van Diepen bij LA style zat en Paul Elstak bij Holy Noise.

avatar van tnf
tnf
Dat lees je niet vaak, mensen die zó negatief zijn over Speedy J's Pull over.

En van De rode schoentjes, Poing en de twee O fortuna's moet je gewoon de humor in zien. Net als van die house-versie van de vogeltjesdans (je bedoelt T-Birds - Birds dance zeker).

avatar van PEN15
Ik haal me nog net voor de geest dat Apotheosis van geen ophouden wist. Net als Fortuna Satenig kwamen zij uit België? Techno Trance Vol2 had ik ook en daar stond hij op met een ander nummer PLUS rave to the joy inplaats van ode to joy. ...Ja, het was inderdaad humor. Ik kon er vooral om lachen toen die zooi na een week uit de handel werd genomen!!

Die T-Birds, amai dat was hem he, lang niet meer gehoord. Erg hol en droog.

avatar van RogerV
Ergens aan het fietsen in Waterland. En ineens staat er een soort stand waar iemand ineens val allerlei oude meuk wegdeed, waaronder deze cd.

Er is geen cd te bedenken die zo goed te tijdsgeest van het najaar van 1991 weergeeft als deze. Gewoon nog ouderwets alle dancestijlen bij elkaar mikken maar wel een dominantie voor de rave van de lage landen met het T99 geluid. Ongecompliceerd en dansbaar.

1991 als kanteljaar bij uitstek. Samen met Nirvana en Massive Attack vernietigde dit de hele muzikale consensus die er eind jaren tachtig was ontstaan.

avatar van RogerV
PEN15 schreef:

Poing, Pullover en De Rode Schoentjes zijn echt nummers die je in die tijdsgeest moet zien. De dancemuziek, nog lange weg volwassenheid te gaan, kwam in een peuterpubertijd waar steeds de grenzen opgezocht werden. De muzikale consensus die de radio en de hitlijsten beheerste werd getart met dit soort nummers die zich nergens iets van aan leken te trekken. Een zeer belangrijke periode geweest.