Clutchy Hopkins - Walking Sdrawkcab (2008)

Alternatieve titel: Walking Backwards

Hip-Hop / Jazz
Label: Ubiquity

1. Sound of the Ghost (3:04)
  2. Song for Wolfie (4:36)
  3. Love of a Woman (4:43)

met Darondo

4. 3rd Element (5:56)
  5. Para los Ninos (3:10)
  6. Horny Tickle (3:44)
  7. Percy on the One (4:50)
  8. Rocktober (4:11)
  9. Alla Oscar (3:49)
  10. Good Omen (3:04)
  11. Swap Meet Me at the Corner (4:18)
  12. Last Time for Your Mind (4:17)
avatar van essence
Lome downtempo instrumentale hip-hop.
Luistert wel lekker weg op een mooie zomeravond als deze.

avatar van Osiris Apis
Niet moeders mooiste.

avatar van kemm
Maar wel een mooie cover.

En mooie muziek.

avatar van Osiris Apis
Vanmiddag 'blind' aangeschaft bij Fame voor € 9. Alhoewel ik een aantal andere albums van Clutchy al kende. Zijn vorige album 'Life of Clutchy Hopkins' vind ik ook erg goed en wil ik ook graag in mijn bezit hebben.
Bij de CD zit ook een DVD met een documentaire over deze mysterieuze Clutchy Hopkins. Maar die heb ik nog niet bekeken.

Ik ben nu bezig met de 3e luisterbeurt. En hij bevalt steeds meer. Net als zijn andere albums zijn dit goede instrumentale organische jazzy funky hiphop nummers. De nummers bevatten goede melodieën en er zit genoeg afwisseling binnen een nummer. Dit komt mede doordat Clutchy Hopkins gebruik maakt van verschillende instrumenten o.a. piano, orgel, fluit en verschillende soorten (akoestische) gitaren.
''3rd Element' en 'Percy on the One' zijn tot nu toe mijn favorieten.

avatar van essence
Ik vind vooral het begin van de plaat van een heel hoog niveau. Daarna zakt het toch een klein beetje in.

avatar van essence
Een halfje erbij, want deze wordt met iedere beluistering beter.

avatar van klaezman
WAAROM HEEFT NIEMAND MIJ HIER OOIT OVER VERTELD?? Godnondeju wat een ontdekking...

avatar van essence
We waren al van 2008 aan het roepen, maar blijkbaar wou je niet luisteren.