Daan - Bridge Burner (2002)

Belgiƫ
Label: Tracks

1. Bridge Burner (3:49)
  2. Love (3:39)
  3. Angels (3:43)
  4. Sons of Grey (4:18)
  5. Fireproof (4:19)
  6. Swedish Designer Drugs (4:38)
  7. Personal Affairs (4:14)
  8. Sunchild (4:35)
  9. Fuel (4:21)
  10. Appetite (3:58)
  11. Brûleur de Ponts * (3:22)
  12. Swedish Designer Drugs [Mascotte Remix] * (4:46)
  13. Jamais Neutral (Theme from the Film "Meisje") * (3:09)

met Els Dottermans

14. Sell Yourself * (4:39)
  15. Swedish Designer Drugs [DJ Haardroger Vs DJ Rudy Remix] * (6:28)
  16. Héro (Theme from the Film "Un Honnète Commerçant") * (3:36)
  17. Swedish Designer Drugs [Le Tone Remix] * (4:48)
  18. Las Vegas * (2:07)
avatar van Daan
Wist niet dat ik een album had uitgebracht joh!!

avatar van Wolkenmeter
De single Swedish Designer Drugs verdiende het om een wereldhit te worden, en voor het overige is dit gewoon weer een uitstekende plaat van Daan, van Dead Man Ray, van Berchem, van ...

Je kan op http://www.daan.be/bb (> Bridge Burning) de eerste 10 seconden beluisteren van elk nummer!

avatar van Pinsnider
Wolkenmeter schreef:

Jammer dat dat nooit gebeurd is. Vind ik nog steeds een groot onrecht. Wat een wereldnummer!!!

Ja idd, had het nummer derjuist ook nog even opstaan. Wat een nummer, onbegrijpelijk dat dit niet internationaal bekend is!

avatar van jellorum
toen ik hem kocht, nadat ik swedish designer drugs gehoord had, vond ik het heel goed
nu al heel wat minder
een paar goeie songs maar voor mij wordt het toch gene belgische klassieker, oja dat vind ik trouwens wel van bovengenoemde nummer
enjoy

avatar van nootjes
Swedish Designer Drugs is natuurlijk dé knaller van dit album (was Daan een Amerikaan, het was een wereldwijde hit geworden, maar ach!), maar voor de rest is het ook verre van saai.

Love, Angels en Sunchild zijn ook zeker aan te raden.

avatar van Pittaman
swedish designer drugs is bijzonder goed. Maar ik vind het ultieme nummer hier toch wel Sunchild.

Ik staaf vaak albums met wat ze doen als je ze oplegt in de auto. En als je Sunchild oplegt ben je plots ongelooflijk cool, ongeacht wie je bent, welke auto je hebt of hoe te rijdt.

Sunchild is enorm zalig. Als er één nummer van die cd wereldfaam verdient is het dat, maar de anderen zijn ook niet te versmaden. Geen van de nummers valt echt uit de toon, maar er zit veel variatie in en de typische spitsvondige grapjes van Daan natuurlijk.

Toch minstens een dikke 4,0!

avatar van rmiroir
enkel gekocht voor 1 nummer

Misschien moet je er op zijn minst bij zeggen welk nummer, want zo heeft niemand wat aan je bericht...