Doe Maar - De Singles (2008)

Pop / Ska
Label: FMM

1. Sinds 1 Dag of 2 (32 Jaar) (3:20)
  2. Mis (2:54)
  9. De Bom (2:43)
  10. Skunk (1:46)
  11. Pa (3:41)
  12. Lajeninaja (3:27)
  13. 1 Nacht Alleen (4:01)
  14. Alles Gaat Voorbij (4:49)
  15. Macho (3:16)
  16. Grote Broer (4:41)
  17. Belle Hélène (2:48)
  18. Bella Donna (3:13)
  19. Watje (2:55)
  20. Klaar (4:15)
  21. Als Niet Als (4:32)
  22. Aan de Bewoners van Dit Pand (4:59)
  23. Bij Elkaar (3:53)
  24. Dansmuziek (4:09)
  25. Anita (3:30)
  26. Wees Niet Bang voor Mijn Lul (2:14)
  27. Ik Zou het Willen Doen (3:10)
  28. Regen (3:11)
  29. Man O Man (2:33)
  30. Pa [Live] (4:56)
  31. Overspel [Live] (5:30)
avatar van dazzler
Alle officiële a-kanten en b-kanten.

detail: het intstrumentaaltje Skunk en
Man O Man uit 1979 zijn gesplitst als twee aparte tracks.

Ook alle albums zijn opnieuw uitgebracht
met teksten en originele hoes en bovenal, net als deze 2CD,
geremasterd van de originele tapes.

avatar van MAS
MAS
Goede verzamelaar van Doe Maar. Al mijn favoriete nummers staan er op.

avatar van cornstars
ik ken deze niet, maar mis 'okee', 'nachtzuster' en 'nederwiet'...

avatar van dazzler
cornstars schreef:
ik ken deze niet, maar mis 'okee', 'nachtzuster' en 'nederwiet'...

Zijn dan ook geen singles geweest.
Alle a- en b-kanten van de officiële singles staan erop.

De zoveelste Doe Maar verzamelaar, maar nu eentje met een duidelijke structuur. Alle officiële singles (inclusief de b-kantjes).

Kanttekening: Ik Zou Het Willen Doen (b-kant Regen) en Anita (b-kant Wees Niet Bang Voor MIjn Lul) verschenen in 1980, nog voordat 32 Jaar op single uitkwam.

De chronologie klopt dus niet helemaal. Deze nummers staan hier achteraan weggemoffeld. Zal wel een commerciële truc zijn.

Ook leuk om te weten: Belle Hélène (b-kant Bella Donna) is inderdaad op single uitgebracht. Dit werd de officiële afscheidssingle in 1984. Maar het publiek liet 'm, boos over de plotse opheffing, massaal links liggen.

De promo cd-single Wat Ze Doet (Doet Ze Goed) -met als b-kantjes 32 Jaar en Pa - staat niet op Doe Maar - De Singles. Dit nummer had de platenmaatsschappij aanvankelijk in gedachten als afscheidssinngle (maar dat werd dus Belle Hélène) en werd in 1988 van stal gehaald om De Beste van Doe Maar te promoten. Dit fantastische nummer vind je ook op verzamelaars Alles (1999) en Echt Alles (2007).

sebas schreef:

Bedoel jij niet Macho?

Nee, na Macho kwam er nog een officiële afscheidssingle: Belle Helene. Maar die werd door boze en teleurgestelde fans genegeerd.

sebas schreef:

een re-release van een oud nummer zie ik niet echt als afscheidsingle.....Heb je toevallig een scan of voorbeeld van de single hoes van deze release? Ik heb namelijk nog nooit gehoord van deze uitgave?

avatar van Julian McArthur
Ze hadden de b-kantjes beter apart gezet. Nu worden de fantastische singles telkens onderbroken door veel minder goeie nummers (ik vind hun b-kantjes echt véél zwakker dan de a-sides, wat bij sommige bands wel anders is).