Bryan Adams - The Best of Me (1999)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Canada
Label: A&M

1. The Best of Me (3:34)
  2. Can't Stop This Thing We Started (4:27)
  3. I'm Ready [Live] (4:25)
  4. Summer of '69 (3:32)
  5. Let's Make a Night to Remember (6:17)
  6. All for Love (4:40)

met Rod Stewart en Sting

7. Have You Ever Really Loved a Woman? (4:49)
  8. Run to You (3:52)
  9. Cloud Number Nine (4:09)
  10. (Everything I Do) I Do It for You (6:33)
  11. Back to You (4:26)
  12. When You're Gone (3:24)

met Melanie C

13. Please Forgive Me (5:53)
  14. The Only Thing That Looks Good on Me Is... (3:38)
  15. Inside Out (4:43)
  16. 18 Til I Die * (3:44)
  17. Don't Give Up * (3:42)

met Chicane

totale tijdsduur: 1:08:22 (1:15:48)
Allemaal mooie nummers volgens mij (wat ook evident is op een Greatest-Hits). Alleen The Best of Me vond ik nogal saai.

avatar van Nicolage Rico
Erg goede cd, met eigenlijk alleen maar topnummers. Ja, "vroeger" vond ik de nummers van Bryan geweldig! Nu nog steeds wel, maar het kan allemaal net iets beter..

avatar van FunkStar
De allerbeste nummers die hij heeft gemaakt staan hier op. Een album waar voor iedere pop/rock liefhebber wel een nummer op staat naar zijn smaak. Daarnaast zijn er nog de duetten met Rod Stewart, Sting en Mel C. en de mix van Chicane. Kortom perfect.

avatar van frankvankesteren
Tja... ook ik raak hier nog regelmatig door ingepalmd. Adams laat namelijk vaak genoeg zien over een bijzonder diepe stem te beschikken. Hij zingt erg emotioneel en lijkt in vlagen heel erg op Jon Bon Jovi. Het probleem is dat dit af en toe ook gaat vervelen, het blijft namelijk echte popmuziek. Maar het is kwaliteit, dat moet ik zeggen.

P.S. waarom staat Heaven hier overigens niet op?

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Bryan Adams had al een betrekkelijk goede verzamelaar uit 1993, So far so good, waar alle hits tot dan toe op stonden (waaronder ook Heaven). Deze focust vooral op de periode erna (maar ook weer niet helemaal, zie nummers 2, 4, 8, 10 en 13) en daarmee vooral op de periode dat veel fans van het eerste uur de man wat uit het oog zijn geraakt (of gewoon volwassen zijn geworden ).

Persoonlijk heb ik die latere nummers ook nooit zo heel boeiend gevonden. Een paar aardige ballads had de man vroeger wel, maar de man is geen voldoende interessante troubadour om een geheel album in softe modus op te nemen (On a day like today: gaap). Vandaar dat ik deze op 1* heb staan: een keurig gemiddelde van alle songs zou wellicht een halve of hele ster hoger uitkomen, maar de toegevoegde waarde van deze verzamelaar bestaat voor mij vooral uit ergernis.

FunkStar schreef:
...en de mix van Chicane.

De mix? Als Don't Give Up bedoelt, deze staat hier niet op.

Verder vindt ik dat die cover van Heaven van het origineel van Do niet op een verzamelplaat thuishoort.

avatar van LeRoi
Een verzamel van een artiest die er toe doet maar waar ik niet direct warm voor loop.....zoals dat overigens ook voor Bruce (the Boss) Springsteen geld....

avatar van Thuurke
Ik heb hem nu ook gevonden, maar bij mij staat op nr 16 inderdaad wel Don't give up van Bryan Adams met Chicane op deze CD.

avatar van kaztor
The Best Of Me....

Wat een grappenmaker, die Bryan!

Thuurke schreef:

avatar van Tribal Gathering
Nummer 6 en 7 zijn echt te walgelijk voor woorden.

Als je beste van Bryan Adams wilt kun je veel beter gewoon Reckless en Into the Fire kopen.

avatar van kaztor
Tribal Gathering schreef:
Nummer 6 en 7 zijn echt te walgelijk voor woorden.

Nummertje 10 is anders ook een zwarte bladzijde in een donker boek.

avatar van Thuurke
Hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaa, die Katzor, hij snapt hem!!!!!!!!, zo was het ook bedoeld.

Wolfgang1975
Prima verzamelaar. Lekker ook voor in de auto . Echter, draai niet te vaak achter elkaar, want dan gaat alles een beetje op elkaar lijken en raak je er snel op uitgekeken.

tondeman
"All For Love" - met Rod Stewart & Sting

geniaal

mathieudc
Vreemd dat Bryan Adams hier zo'n lage scores krijgt. De liedjes die ik kende voor de aanschaf van deze cd vond ik schitterend, en ook deze cd stelt mij zéker niet teleur. Hierop mis ik misschien wel 'Heaven' en 'Cuts Like A Knife', wat hier wél opstaat is bijna altijd zeer geslaagd!

Empyrium
Ís er überhaupt wel een goede compilatie van Bryan Adams? Vind dit meer "The Worst of".

Kleine moeite om bijvoorbeeld dit uit te brengen:

CD I

Native Son
Only the Strong Survive
Home Again
Thought I'd Died and Gone to Heaven
Do I Have to Say the Words?
Depend on Me
Before the Night Is Over
I Don't Wanna Live Forever

avatar van musicfriek
I'm Ready is echt zijn mooiste nummer aller tijden. Prachtig

Deze verzamelaar vind ik ook niet veel soeps nee

avatar van Gatver
Ik had 4,5* willen geven, maar dit niet gedaan, omdat ten eerste 'Heaven' er niet op staat en ten tweede staat 'All For Love' erop, welke ik afgrijselijk vind! De rest is gewoon heerlijk!

avatar van Thunderball
Ik heb deze met Koninginnedag bij een kraampje gekocht waar ze nieuwe cd's voor zeer weinig verkochten.
Bij deze zat een extra schijfje met live nr's.
Tja, eerlijk gezegd wordt het na een tijdje voor mij toch wel wat saai en door het lezen van de overige reactie's besef ik nu pas dat Heaven er niet op staat (was waarschijnlijk tijdens het luisteren half in slaap gevallen).

3,5 is meer dan zat.

avatar van vin13
Teveel nummers uit zijn gladjakkers-periode.

avatar van Tijn79
Leuke verzameklaar met gelukkig dat heerlijke nummer Please Forgive Me erop

leuk album als al degene die hem niet goed vinden eens bij hun eigen favorieten (wat ze dan wel goed vinden!à hun mening is gaan zeggen en laat het argumenteren van bryan adams over aan degene die bryan wel goed vinden! Ik ga toch ook niet mijn mening veretellen over zangers die ik helemaal niet goed vind want dan breek ik die ook af das toch normaal!

avatar van Lennonlover
Run To You is altijd mijn favo Bryan Adams geweest. Heel goed popnummer.

avatar van LucM
Geen beste verzamelaar van Bryan Adams, teveel gefocust op zijn latere en mindere periode. I'm Ready, Summer of '69 en Run to You vind ik de beste nummers hierop, All for Love kan mij gestolen worden.

Deze verzamelaar is veel meer aangewezen. Daar staan ook enkele mindere nummers op maar die is veel vollediger.