Ludovic Navarre AKA St Germain - From Detroit to St Germain (1999)

Frankrijk
Jazz / Electronic
Label: F

1. St Germain - The Black Man (5:30)
  2. St Germain - Alabama Blues [Todd Edwards Vocal Mix] (5:35)
  3. St Germain - Walk So Lonely (4:37)
  4. D.S. - Jack on the Groove (4:40)
  5. Deepside - Prélusion (7:12)
  6. Deepside - French (5:45)
  7. Soofle - How Do You Plead? (6:41)
  8. Nuages - Move (6:50)
  9. St Germain - Deep in It (7:18)
  10. St Germain - Soul Salsa Soul (10:14)
  11. St Germain - My Mama Said (5:21)
  12. St Germain - Dub Experience (5:17)
lekker album. zitten een aantal herkenbare St germain nummers op (zoals 'My Mama Said), maar ook wat stevigere en snellere nummers (zoals 'Jack on the Groove).
zeker een aanrader voor de St germain liefhebber...

overigens doet het nummer 'Soul Salsa Soul' heel erg denken aan Gotan Project, voor wie dat wat zegt

avatar van T.O.
Het is gewoon een salsanummer eigenlijk. Zitten nauwelijks 'dance'-elementen in.

avatar van Groenteboer
Kijk! Deze vind ik dan weer beter dan Boulevard. Prélusion en French zijn naar mijn bescheiden mening toppers op st.Germain niveau. Jammer dat er wel wat slechtere nummers op staan, zoals bijvoorbeeld Jack on the Groove die ik altijd oversla.
al met al 3,5* (ipv 4)

avatar van T.O.
French en ook Move zijn inderdaad erg goed. Hebben beiden echter niet zoveel met de sound van St. Germain en zijn oorspronkelijk ook niet onder die naam uitgebracht.

avatar van tnf
tnf
Gisteren gekocht, hij was goedkoop en ík was nieuwsgierig. Het verbaasde me wel dat deze verzamelaar uit 1999 beek te komen, de vormgeving van het (overigens wel mooie) hoesje is zo eigentijds. Kan zo voor iets uit 2007/2008 doorgaan.

Over de inhoud: Lekkere warme grooves, ik kan er wel wat mee. Leuke muziek met daarbij ook nog genoeg inhoud om boeiend te blíjven. De balans daartussen is precies goed. De nummers die bij mij uiteindelijk tot topfavorieten uit zullen groeien zijn vaak dat soort nummers.

Nummer 2 kende ik trouwens al. Die is ook leuk voor liefhebbers van de eerste twee Basement Jaxx-albums, hoewel het wat subtieler is.

avatar van The Blue Boy
Dit is een verzamelcd van wat St. Germain voor 'Boulevard' allemaal heeft uitgebracht (onder verschillende namen zoals Deepside, Soofle en Nuages). Dit betekent dat de nadruk ligt op (deep)house en techno, waar ik niet zo van houd. Toch staan er best leuke nummers op:

- The Black Man --> 3,0* (Beetje eentonig)
- Alabama Blues --> 3,5* (Gebeurd weinig in, maar klinkt toch best leuk)
- Walk So Lonely --> 5,0* (Leuk gezongen)
- Jack On The Groove --> 1,5* (Irritant nummer)
- Prélusion --> 4,0* (Goede melodie)
- French --> 4,5* (Lekker ritme)
- How Do You Plead? --> 2,0* (Saai nummer)
- Move --> 3,0* (Klinkt leuk, maar niet meer dan dat)
- Deep in It --> 5,0* (Kende ik al van Boulevard: Geweldig nummer )
- Soul Salsa Soul --> 5,0* (De snellere versie: erg leuk)
- My Mama Said --> 4,0* (Klinkt eerst wel leuk, maar wordt later irritant)
- Dub Experience --> 5,0* (Goede afsluiter met leuk begin)

Een album dat dus nog best de moeite waard is. Dus 4 sterren. Maar ik luister liever naar 'Boulevard' of 'Tourist'.

avatar van wibro
Nogal wisselvallige verzamel CD van St. Germain waarbij de nummers "Prélusion" en vooral "Deep in It" voor mij toch ver boven de rest uitsteken. "Jack in the Groove" klinkt inderdaad vreselijk. Zo totaal anders als de door mij geciteerde nummers. Dat is tevens ook het nadeel van deze verzamel. Er zit gewoon geen lijn in. Er is maar van alles opgegooid.

avatar van Minneapolis
Ik heb hier een andere versie van gehad (The complete series).

St. Germain vind ik een leuk project binnen het genre.
De combinatie tussen jazz en een modern ritme vind ik meestal wel sterk uitgevoerd, maar wat ik erg jammer vind is dat er in veel nummers totaal geen ontwikkeling zit in het basis ritme/ sample. Soms wel 9 minuten lang. Dit maakt de nummers weer erg saai i.m.o.
Met de eindeloze "fietspomp" ritmes (gesampelde of electronische versie van een hihat) als in Walk so lonely (maar ook in veel nadere SG nummers) vind ik echt irritant en inmiddels ook al weer erg gedateerd klinken.

Soul salsa soul vind ik de positieve uitschieter. De "descarga mix" ervan ook trouwens, maar die staat niet op standaard tracklist van deze cd.

WPE
Wat een verschrikkelijke bagger. Niet doorheen te komen. Dit album staat in schril contrast met Tourist, die ik wel heel goed kan hebben. Dit is fantasieloos, een grote ellende. Een discodreun met samples, eindeloos voortdurend. Bah. Advies: cd als onderzetter voor een lekker biertje gebruiken.