Andy Yorke - Simple (2008)

Label: Aktiv

1. Simple (3:53)
  2. Found the Road (3:15)
  3. Twist of the Knife (3:35)
  4. Rise and Fall (3:38)
  5. Diamant (3:51)
  6. One in a Million (4:17)
  7. Always by Your Side (3:19)
  8. Let It Be True (3:55)
  9. Mathilda (3:49)
  10. Lay Down (4:15)
  11. Surrender (4:01)
  12. Ode to a Friend (3:37)
avatar van muziekobsessie
de broer van Tom Yorke!! Gewoon hetzelfde als de unbelieveble truth. De bassist daarvan produceerde deze plaat. Mischien wordt dit wel zijn verdiende doorbraak. Vindt 'm op 't eerste gehoor een beetje te gewoontjes. Tis niet zo goed als sophie zelmani bijvoorbeeld

avatar van SirNoodle
ik snap de 'gewoontjes' comment, dit lijkt inderdaad een collectie gewone pop/luisterliedjes. Toch pakt het me weer, net zoals die eerste plaat van Unbelievable Truth zoveel jaren geleden me compleet inpakte.

Ik heb het wel voor de stem van Andy Yorke, wat een wereld van verschil maakt. Om 1 of andere reden raakt zijn stem me altijd een pak meer dan andere zangers.

De plaat zelf: mooi, heel mooi, hier en daar een zwakker te kabbelend nummer, maar vaak ook een aangename terugkeer naar de aangename wereld van unbelievable truth & andy yorke. Eerste 2 nummers zijn wat te gewoon maar wel goed, enige echte misser momenteel is 'diamant' (iets te zeemzoet), maar het duo twist of the knife/rise and fall is geweldig goed.

Het duo mathilda/lay down staat nog een trapje hoger, vooral lay down is een prachtsong.

Algemene opinie: mooie plaat, muziek waar je in wegdroomt als je toelaat gepakt te worden door Andy's stem...

Ik ga nog wat genieten

avatar van SirNoodle
Vergeet ik dan nog even de klasbak-song van het album: de fenomenale afsluiter 'ode to a friend'...

tuktak
prachtige pakkende plaat die erg catchy is, maar toch vol emotie. prachtige vocalen, maar ook muzikaal heerlijk in elkaar gezet.
4 sterren, met kans op meer denk ik zo. met een beetje promotie zou dit album zomaar een hit kunnen worden.

avatar van timhardt
aha! achter deze ga ik aan!

avatar van timhardt
hij valt me tegen
ik bedoel: hij is niet slecht, maar dat eerste album van the unbelievable truth hij bij mij zo'n status verworven....

Ik ben er zeker van dat Andy nog eens zo'n klassieker gaat schrijven, maar deze is het niet.

beste nummers: diamant; one in a million, rise & fall.

avatar van rkdev
Ben erg benieuwd. Debuut van Unbelievable Truth was briljant namelijk.

avatar van Twinpeaks
Zeker niet bijzonder,en soms zelf een beetje saai dit album.Alleen Ode to a Friend vind ik wel mooi.De rest neuzelt een beetje door en ik heb het idee dat er ook weinig lijn in zit.Misschien waren de verwachtingen na Unbelieveable Truth ook wel te hoog gespannen bij mij.

avatar van rkdev
Mooie plaat, compleet in het verlengde van Unbelievable Truth. En vooral van hun meesterlijke debuut. Deze plaat is zelfs bij de eerste beluistering al heel erg goed, Simple !

@SirNoodle: perfecte bespreking van het album.