Vinkenoog & Spinvis - Ritmebox (2008)

Label: Excelsior

1. Klapwiekend (1:38)
  2. Stem Uit de Groef (4:04)
  3. Echt Leven (0:34)
  4. Ik Vlucht Ik Vlieg (2:37)
  5. Specimen of Eternity (2:29)
  6. Synthese (0:59)
  7. Mijn Machine (1:00)
  8. We Zullen Gelukkig Zijn (4:44)
  9. Nieuw (0:39)
  10. Spiegel (3:51)
  11. Lachgas (6:32)
  12. Decadentie! (1:05)
  13. Mamamiamariuhana (3:52)
  14. Billy (2:57)
  15. Zonder Niemand (3:51)
  16. LSD (1:59)
  17. Ting-ting-ting (2:07)
  18. Ted Joans, Where of You (2:36)
  19. Een Vriendelijk Woord (1:01)
  20. Weerbericht / Tijdsgewricht (2:36)
  21. Poëzie (0:42)
  22. Een Teken (4:08)
  23. Eind Goed Al Goed (3:52)
Sater schreef:
Of de andere 1997 mensen vragen welk nummer ze hebben?

1996! Ik heb namelijk 0701/2000.

Oh en ik vind hem tegenvallen. De leukste nummers staan op de EP, de rest vind ik op dit album te veel Vinkenoog en te weinig Spinvis. Ook veel losse flodders, vullertjes.

avatar van HammerHead
0,5
ulk schreef:
Fantasie in popmuziek ben ik in principe erg op tegen.
En alles wat niet meteen op Thomas Berge lijkt vind ik sowieso pretentieus. Het liefs hoor ik alleen maar wat ik al heel mijn leven hoor.
Als ze in een platenzaak iets draaien wat ik raar vind ga ik vloeken.
Laatst was ik in een zaak waar ze deze muziek ( ik noem het maar muziek) op hadden staan. Ik graaide mijn Ipod uit mijn zak..
snel De Grootste ApresSki Hits weer op..oef ! dat was beter

Mensen die gedichten lezen zijn niet wijs en mensen die ze schrijven
moesten ze opsluiten. Nieuwe Monique Smit al gehoord ? fijne plaat !

Deze plaat lijkt pretentieus, maar is het dus niet. Het is simpelweg een ontzettende kutplaat. Heeft verder helemaal niets met al dat geneuzel wat je erbij haalt te maken.
Ik erger mij zelden oprecht aan muziek en kan bijna overal tot op zekere hoogte naar luisteren, maar dit was ronduit verschrikkelijk om aan te horen.

Joy
persoonlijk vind ik spinvis 3 x niks, je wordt niet goed van die zeurderige stem

vinkenoog als persoon kan ik wel waarderen

ik ga me derhalve niet wagen aan dit plaatje, of mis ik dan iets grandioos?

Beoordelend op de EP; nee

Dwangbuis
Tja, misschien hoort zo'n samenwerking beter thuis op een podium dan op een schijfje. De EP vind ik niet echt veel soeps, van nummers als 'Mamamiamariuhana' krijg ik maagkrampen.

avatar van kunz
ulk schreef:
Fantasie in popmuziek ben ik in principe erg op tegen.
Als ze in een platenzaak iets draaien wat ik raar vind ga ik vloeken.
snel De Grootste ApresSki Hits weer op..oef ! dat was beter

Mensen die gedichten lezen zijn niet wijs en mensen die ze schrijven
moesten ze opsluiten. Nieuwe Monique Smit al gehoord ? fijne plaat !

Hier lees ik iets waar ik dan helemaal niets van begrijp en wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt. hoe kun je nou niet houden van fantasie in popmuziek? En wat doen je in een platzenzaak als je toch van die apres ski troep houdt?

kunz schreef:

Volgens mij ontgaat het sarcasme je een beetje

fastpulseboy
Karl schreef:

Volgens mij ontgaat het sarcasme je een beetje

hahahah!!!
Vind ik overigens heeeeeeel knap!

avatar van klaezman
Simon ‘Mochten ze ooit iets uitvinden dat lekkerder is dan neuken, blijf ik ‘t er alsnog naast doen’ Vinkenoog. Hoogseizoen (!). Wij helden. Liefde (LIEFDE!). De andere wereld. En ga zo maar door. Fuck sex, drugs en rock ‘n roll. Leve neuken, lsd en jazz. Lees Vinkenoog in een intercity en je ligt binnen 3 bladzijden 100 kilometer voor op die trein. Maar ook: alles wat je leest, ga je later thuis nog hardop reciteren. Dat doe je met jazz op papier. De Beat-Generation was gaande in Amsterdam-Noord! Wij geven je oren de kost. Erik de Jong (aka Spinvis) was zo vriendelijk om deze gruwelijke baas vast te leggen op een langspeelplaat, althans bestaande opnames zijn voorzien van een jazzy begeleiding.

NINE LICKS: Wie // Simon Vinkenoog, klapwiekende papieren... - ninelicks.nl

avatar van ArnoldusK
Helemaal eens met klaezman. Ben dit al maanden aan het beluisteren en blijf telkens weer nieuwe woorden, instrumenten, bedoelingen vinden in o.a. 'Billy', 'Spiegel' en 'Zonder Niemand'. De lagen die Spinvis weet aan te brengen zijn subliem en ik vind hem in deze rol beter dan zijn rol van frontman van een band. Laat Simon maar de woorden kiezen, daar zitten wat meer gebonk en gegrijns achter verborgen dan Erik ooit uit zijn ziel kan putten. Blijven luisteren dit, de poëzie blijven eren, met in het bijzonder 'nederbeater' Simonus V.: "er is onophoudelijk weder geboren worden"....... 4,5*