Craig Armstrong - Plunkett & MacLeane (1999)

Score

5. Rochester (1:41)
  6. Robbery (3:37)
  7. Ball (3:56)
  8. Chance (2:18)
  9. Business Pts.1-3 (4:06)
  10. Chances Men (0:44)
  15. Disaster (2:07)
  16. Hanging (4:17)
  17. Escape (1:16)
  18. Resolutions (2:38)
  19. Houses in Motion (4:05)

met Helen White en Lewis Parker

20. Childhood (1:49)
Prachtige score bij een leuke film. 5*

Veel mensen hebben de muziek van deze film vaak gehoord zonder ooit maar een stukje van deze film te hebben gezien.
Deze score is zeer vaak gebruikt ik diverse trailers. Vooral de track "Escape" is zo enorm bombastisch dat deze voor zeer veel actiefilms is gebruikt, zelfs een Nederlands pretpark gebruikte deze ter promotie van hun nieuwe achtbaan

Ook op deze score combineerd de composer moderne beats met flink orchestraal werk zoals in bv. Kiss of the Dragon. Het grootste verschil tussen beide is mi. dat de combinatie hier even wat beter loopt en niet verouderend aandoet.
Een van Dhr. Armstrongs beste scores *****

neo (crew)
Trailers, ja daar werkte score van Plunket perfect in en kan mij alleen The Patriot herinneren, andere waarin het gebruikt is misschien nooit gezien. Romeo + Juliet is ook eindeloos gebruikt voor trailers, tv etc.

De stijl die Armstrong begon met Wagner invloeden in combinatie met electronica. Waarin Armstrong na die eerste perfecte score verder ging met het uibreiden van manieren om beats nog meer te combineren met nog meer geladen orchestraties voor violen. Nu is het dit maal barok van de 17 eeuw met electronische hulpmiddelen. De balscene is hiervan zo'n goed voorbeeld. Zo had deze later soortgelijken situatie met Moulin Rouge, met toevoeging nog van een pop element. 5 sterren

beaster1256
is dit een soort verzamelaar of wat , aub ,

neo (crew)
Nee, enkel de muziek die hij componeerde voor de Plunkett & MacLeane film.

avatar van Shelter
Mooi ook deze weer... hymn, unseen, rebecca (mijn favoriete nummer), Rochester, Chance, Hanging en Childhood het beste. Alleen Ball vind ik niet echt super.