Nomak - Recalm (2008)

Japan
Label: Huge Soul

1. Recalm (Intro) (2:32)
  2. Sanctuary [Elefante Mecanico Remix] (4:08)
  3. Radiant (3:54)

met Melodee

4. Onepeace [DJ Deckstream Remix] (3:44)

met Aaron Phiri

5. Geishas in the Days [Shin-ski Remix] (3:50)

met Pismo

6. Elemental Music [Dela Remix] (4:30)

met Melodee

7. Hi, Mom! A Prayer for World Peace [Kero One Remix] (5:20)

met Abstract Rude

8. Blessing Dance (4:04)

met Abstract Rude

9. 1st Commandment Is... [Lark Chillout Elbowdisco Mix] (3:58)

met Aaron Phiri

10. One Fist [Iman Remix] (3:20)

met Pismo

11. If I Was Peace [I.N.T. Remix] (4:23)

met Fat Jon

12. Time of Reflect [Embee Remix] (4:14)

met Tor

13. Spiritual Home [Feet Remix] (4:54)
  14. Recalm (Outro) (2:15)
avatar van Rhythm & Poetry
Het antwoord op zijn eerder uitgebrachte album Calm (die ik nog moet beluisteren). Nomak is een rustgevende producer die mij doet denken aan Nujabes. Beide uit Japan en beide weten ze de luisteraar te boeien van begin tot eind. Met enkele sterke gastartiesten is dit album zeer fijn weg te luisteren. Hoogtepunt voor mij is het nummer Blessing Dance met Abstract Rude.

avatar van Osiris Apis
Dit album vond ik een stuk minder als het orgineel.

avatar van Chuck Taylor
Dat vond ik zeker niet, er staan wat minder instrumentale tracks op, maar toch zeker een zeer sterk album. Goede featerings en remixes van de al bestaande nummers. De toevoeging van Abstract Rude op Blessing Dance is groot imo. Heerlijk weer.

avatar van Chuck Taylor
Las laatst ergens dat Nomak begin volgend jaar weer met een nieuw album komt, laten we het hopen.

avatar van Chuck Taylor
Yes, ik was correct. 29/01/2009 komt hij uit in Japan: muziq and foto.