Buddy Guy - Skin Deep (2008)

Blues
Label: Zomba

1. Best Damn Fool (4:57)

met The Memphis Horns en Wille Mitchell

2. Too Many Tears (4:25)

met Withtrucks en Tedeschi

3. Lyin' Like a Dog (7:27)
  4. Show Me the Money (3:09)
  5. Everytime I Sing the Blues (7:37)

met Eric Clapton

6. Out in the Woods (5:43)

met Robert Randolph

7. Hammer and a Nail (2:57)
  8. That's My Home (2:52)

met Robert Randolph

9. Skin Deep (4:29)

met Derek Trucks

10. Who's Gonna Fill Those Shoes (4:08)

met Quin Sullivan

11. Smell the Funk (4:46)
  12. I Found Happiness (5:39)
avatar van Dexter
Aardig album, met leuke gastmuzikanten en enkele sterke songs (Lyin' Like a Dog, het door merg en been gaande Everytime I Sing the Blues en het stomende Hammer and a Nail). Toch vind ik het af en toe wat te braafjes en geconformeerd overkomen. Wil je de essentie van Buddy Guy te pakken krijgen, moet je 'm echt eens live zien. Heerlijk

Ronald Schuurman
Wel weer een album die goed te doen is. Ik vind I Found happiness persoonlijk een heerlijk nummer. Her body is like a fitness machine and we work out every day zingt buddy hier. Geweldige lyriek voor zo''n oude brute beer als Buddy.

Frank Langeweg
Een lekkere plaat maar ietwat te gladjes -commercieel geproduceerd. Haalt het bij lange na niet bij Sweet Tea uit 2001. Dat is een plaat waarop je echt hoort wat Buddy in huis heeft en inderdaad: ga deze man live meemaken als je de kans hebt.
Geweldig performer...tot die tijd zou je het kunnen doen met:
Live - The Real Deal... Heerlijk live album voor de late uurtjes met een whisky in je hand...een slanke paaldanseres achterin de club en uitzicht over een stad als L.A. Puur genieten!

avatar van BenZet
Lekkere plaat maar ben het eens met de eerste regel van Frank.

avatar van Ronald5150
Ondanks dat ”Skin Deep” wellicht wat overgeproduceerd is, vind ik het toch een erg fijn album. Die overproductie zit hem in de kleine dingen, maar gaat op den duur wel opvallen. Voorbeeldje: in de op zich prima slowblues ”Lyin’ Like a Dog” zit een hele lichte maar toch vervelende echo op de stem van Buddy Guy. Dit soort dingetjes zijn jammer en totaal overbodig. Verder krijg je precies wat je van Guy verwacht; authentieke elektrische blues, doorleefde stem en heerlijk gitaarwerk. Ook de samenwerkingen zijn zeer de moeite waard. Die met Derek Trucks, Susan Tedeschi, Eric Clapton en Robert Randolph springen er wat mij betreft uit. Ook het afsluitende ”I Found Happiness” vind ik erg mooi. Dus ondanks de productionele overload is ”Skin Deep”, wat mij betreft, gewoon weer een hele fijne bluesplaat.

avatar van Rinus
Alweer een prima album van Buddy. Ook weer met de nodige samenwerkingen. En alweer een sterke serie nummers met een uitstekende produktie.