Kazuki Tomokawa - Yatto Ichi Mai Me (1975)

Japan

5. Haka (4:06)

met Yoshida Hiromi

6. Namumyouhourengekyou (3:41)
  7. Denwa (0:36)
  8. Ranchou Akita Ondo (2:34)

met Toyofuji en Iroha Shimai

9. Chikyuu Gakkou (1:34)
  10. 23 Sai No Teikou (3:03)

met Choushuu Tatsumi, Toshio Hagihara en Fukuda Ikutarou

11. Seki Mori San (2:46)
  12. Arabon (1:24)
  13. Dorobou Neko Yoru Hashiru (5:14)
  14. Akarui Yoru (5:26)

met Choushuu Tatsumi, Toshio Hagihara en Furuya Kyouko

avatar van Jazper
Op het eerste gezicht klinkt de muziek van deze Japanner misschien niet eens zo bijzonder. Maar toch, elk nummer is bijzonder.
De begeleiding is vaak redelijk standaard. Het lijkt zijn stem hier te zijn die het totaalplaatje in een ander perspectief plaatst, want de meest simpele melodietjes blijken ineens bitter noodzakelijk. Ik zal later nog eens alle hoogtepunten bespreken, want dit komt zo mooi, zo gevoelig, zo treurig bij tijd en wijle (Dorobou Neko Yoru Hashiru is een echte tranentrekker, ojee kippenvel van die schreeuw op het einde), zo... zo... zo ... prachtig. Zonder meer 5 sterren.