John Barry - Out of Africa (1985)

Score
Label: MCA

1. Main Title (I Had a Farm in Africa) (3:13)
  2. I'm Better at Hello (Karen's Theme) (1:17)
  3. Have You Got a Story for Me? (1:13)
  4. Concerto for Clarinet and Orchestra (2:48)
  5. Safari (2:42)
  6. Karen's Journey (4:49)
  7. Flying over Africa (3:24)
  8. I Had a Compass from Denys (Karen's Theme II) (2:30)
  9. Alone on the Farm (1:56)
  10. Let the Rest of the World Go By (3:15)

met Ernest R. Ball en J. Keirn Brennan

11. If I Know a Song of Africa (Karen's Theme Iii) (2:10)
  12. End Title (You Are Karen) (3:54)
neo
Zeer goed gewaardeerde en bekende score van Barry. Won er een Oscar voor tevens. De Barryiaanse stijl is zo herkenbaar, een stijl die je kon verwachten als je Barry inhuurde. Zie zo van Born Free tot aan Dances With Wolves. Hij blaast het vrije en grote gevoel van Afrika extra op met de kopersecties. Daarnaast is er het zoete, weelderige geluid voor romantiek van de vioolsecties van het orkest. Over het geheel meeslepend emotioneel. Hetgeen wat de score vooral communiceert is dat frisse wind gevoel als je aan het strand wandelt met zonsondergang, maar dan in Afrika. Naast Barry zijn score was er plek voor muziek van Mozart, tevens stukken die zorgen voor een uitstekende symbiose. 4.5 sterren

neo
Mooi is ook hoe de countermelodie die al vanaf het begin in de muziek voorkomt, langzaam aan helemaal op zichzelf begint te staan, en een belangrijke functie op zichzelf krijgt binnen het vertelde verhaal. Heel slim gedaan.

avatar van The Scientist
Wat berichten over ongeldige stem verwijderd.

EVANSHEWSON
Mooie score van een veel te langdradige film waar geen kl*ten in gebeurd, zover ik me herinner...

Maar je moet naar deze film luisteren, niet kijken dus.

3.5 ***1/2

Father McKenzie
EVANSHEWSON schreef:
Mooie score van een veel te langdradige film waar geen kl*ten in gebeurt, zover ik me herinner...

Maar je moet naar deze film luisteren, niet kijken dus.

3.5 ***1/2

om mijn oude alter ego maar te quoten en meteen een over het hoofd geziene werkwoordsfoutje - het gebeurt me zelden! - eruit te halen : waar geen kloten in gebeurt moet natuurlijk gewoon met een -t achteraan!