Leuk dat deze eens opduikt in de updates. Dit is inderdaad in zijn geheel een lekkere funk/soulplaat, waarop Gladys Knight & the Pips (voor die tijd) nieuwe wegen bewandelden. Verdwenen is de softsoul met suikerzoete arrangementen van Van McCoy, die de meeste van hun albums uit de jaren zeventig kenmerkten. Niet dat daar iets mis mee was overigens: het leverde de groep hits en bijval op, maar voor de jaren tachtig klonk het wat gedateerd. Dit was een nieuw groepsalbum, na soloplaten van zowel Gladys (twee uit eind jaren zeventig) en the Pips (idem dito - al betwijfel ik of je zo'n groepsplaat een solo-album mag noemen
).
Op dit album was de groep weer compleet, ze hebben een nieuwe platendeal bij CBS/Columbia en je hoort dat ze er zin in hebben. Het gezelschap stapt de jaren tachtig binnen met ge-update funk in de uptempo nummers, waarbij ik de drie singles alledrie tot bescheiden dansvloerklassiekertjes reken. Het album is geproduceerd door Ashford & Simpson en dat hoor je eraan af. Dat duo voegde zelfs tekst toe aan Bourgie Bourgie, dat ze een paar jaar eerder zelf als een instrumental hadden geschreven en opgenomen.
Ik kocht een x-aantal jaren geleden de BBR-remaster voor een habbekrats op CD (leuk om te zien dat-ie inmiddels
heel wat meer waard is geworden). Die aankoop was gebaseerd op de drie singles die ik ervan kende. Maar dit album is over de hele linie sterk, waarbij de vocale inbreng van zowel Gladys als The Pips weer als vanouds is. Ook in de ballads excelleert ze, en bovendien is het songmateriaal dik in orde.
Ik vind de single-versies, die als bonus zijn toegevoegd, niet zo heel veel toevoegen, maar ik snap waarom iemand ze sterker vindt. Ze zijn iets korter en daardoor wat directer, uiteraard ook afgestemd op radio-airplay. Dat laatste kregen ze volop, al viel het hitsucces in Nederland tegen. Alleen Taste of bitter love haalde hier de tipparade, maar de andere twee singles hadden meer verdiend. Ook het jazzy uptempo Get the love had wat mij betreft op single mogen verschijnen.