Michiru Yamane - Akumajô Dracula X: Gekka No Yasôkyoku (1997)

Alternatieve titel: Castlevania: Symphony of the Night

Japan
Score
Label: King

1. Transformarion No 1 (1:07)
  2. Prologue (1:29)
  3. Dance of Illusions (1:22)
  4. Moonlight Nocturne (1:47)
  5. Prayer (1:01)
  6. Dracula's Castle (1:55)
  7. Dance of Gold (1:55)
  8. Marble Gallery (1:26)
  9. Tower of Mist (2:50)
  10. Nocturne (2:23)
  11. Wood Carving Partita (2:46)
  12. Door of Holy Spirits (1:31)
  13. Festival of Servants (1:53)
  14. Land of Benediction (0:20)
  15. Requiem for the Gods (2:12)
  16. Crystal Teardrops (2:05)
  17. Abandoned Pit (2:16)
  18. Rainbow Cemetery (2:49)
  19. Silence (0:21)
  20. Lost Painting (1:43)
  21. Dance of Pales (2:33)
  22. Curse Zone (1:18)
  23. Enchanted Banquet (2:11)
  24. Wandering Ghosts (2:54)
  25. The Tragic Prince (4:07)
  26. The door to the Abyss (1:49)
  27. Heavenly Doorway (1:53)
  28. Death Ballad (1:43)
  29. Blood Relations (1:36)
  30. Transformation No 2 (0:39)
  31. Final Toccata (5:14)
  32. Black Banquet (2:56)
  33. Metamorphosis 3 (0:50)
  34. I Am the Wind (4:37)
neo (crew)
Michiru Yamane is zo'n vrouw die opvalt in een wereld die veelal door mannen wordt gedomineerd. Haar aparte stijl heeft ze altijd behouden en toont zich steeds weer compleet in vorm met de komst van een nieuw Castlevania spel.Tot nu toe heeft ze er drie op haar naam staan: Lament of Innocence, Harmony of Dissonance en Symphony of the Night wat haar debuut betekende.

De score oogt zeer indrukwekkend.Met haar rockende gitaar synths, vaak in hoog tempo, wordt de indruk van avontuur opgewekt.''Prologue'' is er zo een, waar ook een koor steeds net niet doorbreekt, maar als het ware probeert het rock geluid te overstijgen, maar steeds weer terug gedrongen wordt.De gotische elementen wordt regelmatig de ruimte gegeven door het koor aangevuld door helse klokken en een orgel, zoals in de verschillende ''Transformation'' tracks.Dat koor zorgt steeds weer voor rillingen.Een apart geval is het ritmische ''Requiem for Gods'' met al het gotische als een popsong haast gebracht.

Yamane kiest vaak voor een wat lege synthesizer stijl, waar niks verkeerd aan is.De wisselingen tussen ritmische, gotisch en rockende tracks is goed in balans. 4 sterren

Hypnotick
Wat een geweldige game was dit toch. had vroeger de ps1 versie helemaal dood gespeeld. en heb hem kort geleden ook weer gedownload op Xbox Marketplace en weer 206.6% gehaald. en de muziek valt net zo goed te noemen als de game zelf. zorgt echt voor een perfecte sfeer in het spel. de muziek in de Library is mijn favoriet.