Sportfreunde Stiller - Die Gute Seite (2002)

Duitsland
Label: Motor

1. Wie Lange Sollen Wir Noch Warten (3:34)
  2. Komm Schon (2:44)
  3. Ein Kompliment (3:33)
  4. Sportbeat (2:47)
  5. Auf der Guten Seite (3:47)
  6. Independent (2:45)
  7. International (3:00)
  8. 7 Tage, 7 Nächte (3:29)
  9. Tage Wie Dieser (2:56)
  10. Der Fortschritt (3:53)
  11. 10:1 (3:12)
  12. Hurra, Wir Fliegen! (3:19)
Dit is echt een geweldig album! Jammer alleen dat Duitstalige muziek het eigenlijk nooit goed doet. Maar nummers als "Wie Lange Sollen Wir Noch Warten" en "Komm Schon" zijn echt heerlijke nummers! Lekker vrolijke Deutschrock, ich liebe es!

avatar van oruiz
aanraders als je dit goed vind: Die Sterne, Tomte of Olli Schulz & der hund Marie

avatar van Tim Hendriks
Deze band ontdekte ik door het nummer: Independent wat in het spel Fifa 03 zat. Dit vond ik toen al een heerlijk nummer en downloade ik gelijk. Ruim 1,5 jaar later luisterde ik Einslive en hoorde ik het nummer: Ich Roque . Deze vond ik gelijk helemaal te gek.Hiermee herontdekte ik deze Duitse Indierock helden. Daarna ben ik alles van deze band gaan volgen en verzamelen. Deze cd vind ik echt een topper. De cd opent sterk met Wie Lange Sollen Wir noch Warten. Heerlijk luisternummer, maar ook met een goede inhoudelijk tekst.
Wie lange sollen wir noch warten bis wieder bess're Zeiten starten? Wie viel Zeit soll noch vergeh'n bis wir uns wieder seh'n?
. Het nummer Komm Schon daarna is ook een lekker nummertje, waarna het hoogtepunt van die Sportis volgt met Ein Kompliment. Wat een enerverd nummer is dat! Word je altijd vrolijk van als je dat nummer beluisterd. Sportbeat is misschien wat minder, maar daarna volgen de titel song; Auf der Guten Seite en Indepent. Heerlijke nummers gewoon. De overige nummers zijn ook stuk voor stuk meer dan alleen album opvulling. Kortom een geweldige plaat die helaas in Nederland wel nooit erkenning zal halen.