Absolute Music 7 (1993)

1 stem

Noorwegen
Label: EVA

1. Charles & Eddie - Would I Lie to You (3:41)
  2. The Monroes - Just Another Day (3:48)
  3. 2 Unlimited - No Limit (3:28)
  4. Bryan Ferry - I Put a Spell on You (3:58)
  5. Inker & Hamilton - Poetry in Motion (3:54)
  6. Paul McCartney - Hope of Deliverance (3:22)
  7. Army of Lovers - Israelism (3:20)
  8. The September When - I Trust You (3:11)
  9. Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way (3:32)
  10. Dr. Alban - Sing Hallelujah (4:00)
  11. Duran Duran - Ordinary World (4:44)
  12. Left Hand Right Hand - Megamix (3:51)
  13. Soulsisters - Broken (3:56)
  14. Peter Gabriel - Steam (6:01)
  15. Henning Kvitnes - Blue (3:54)
  16. West End - The Love I Lost (3:28)

met Sybil

17. Sarah Jane Morris - I'm Missing You (5:22)
  18. Candy Dulfer - Sax-A-Go-Go (3:54)
avatar van vigil
Staan een paar leuke nummers op (Peter Gabriel, Duran Duran en Dr. Alban) maar ook waardeloze nummers van Paul McCartney en Bryan Ferry om over Army Of Lovers nog maar te zwijgen...

avatar van musicfriek
En hoe zijn de nummers van The Monroes, Inker & Hamilton, The September When en Henning Kvitnes dan? Daar ben ik het meest benieuwd naar eigenlijk op deze Noorse verzamelaar. Zo makkelijk om de bekende nrs hierop neer te sabelen. En Hope of Deliverance is juist een prachtig nummer van Paul! De muziek is zo mooi gedaan, gaat echt naar een climax.

Sarah Jane Morris is trouwens de zangeres die bekend werd door haar medewerking aan het nummer Don't Leave Me This Way van Communards

Track 11 zou ik zelf persoonlijk steeds skippen, wat een verschrikkelijk nummer vind ik dat nog steeds

avatar van vigil
Tja dan zijn we klaarblijkelijk niet eens, Ik vind Hope Of het zwakste nummer uit de gehele discografie van McCartney en Duran Duran juist weer mooi. In jouw ogen is dat makkelijk, dan zal dat wel zo zijn...

Overigens als je mijn menig wilt weten over Inker & Hamilton dan vind ik dat best een aardig nummer maar dat vind over het algemeen van heel veel liedjes waar Michael Cretu mee te maken heeft gehad.

Overigens zal ik eerlijk zijn, want dat is waar je naar toe wil, dat ik Henning Kvetnis niet ken, ik heb het nummer Blue net even beluisterd maar dat vond ik niks. Of de rest van materiaal beter dan wel anders is weet ik dus niet.