The Frames - Set List (2004)

Ierland
Label: Plateau

1. Revelate (4:33)
  2. Star Star (3:40)
  3. Lay Me Down (4:06)
  4. God Bless Mom (6:13)
  5. What Happens When the Heart Just Stops (6:44)
  6. Rent Day Blues (3:59)
  7. Pavement Tune (4:58)
  8. Stars Are Underground (4:31)
  9. Santa Maria (8:16)
  10. Perfect Opening Line (4:38)
  11. Your Face (8:30)
  12. Fitzcarraldo (8:13)
  13. The Blood (4:37)
Leuke plaat. Veel sfeer door meezingend publiek en de viool. Laatst naar hun concert in Paradiso geweest, deze cd geeft een goed beeld van hun live-performance. 4*

avatar van De Geu$
prachtige cd die met de luisterbeurt mooier wordt; 4,5*

Geniale live band!
Mensen zeggen de beste band uit ireland ooit

avatar van VanDeGriend
was wat oude oor's aan t doorbladeren en kwam een artikel tegen over Frames. Zegt me helemaal niks maar kennelijk is t wel wat, met name de latere cd's. Als referentie werd Waterboy's genoemd. Klopt dat ?

Ik heb The Frames pas vrij recent bij toeval "ontdekt", toen ik op de concertpagina van Tivoli aan het snuffelen was om te zien of er nog wat interessants voorbij zou komen.

The Frames hadden een concert gepland voor 13 november, en de beschrijving die erbij stond sprak mij direct aan --> "Eerlijke, emotionele folkrock, waarbij rustige, gedragen nummers worden afgewisseld met explosieve rocksongs". Ik had er nog nooit van gehoord, maar dit klonk mij alvast interessant genoeg in de oren om maar eens wat nummers op te zoeken & te beluisteren.

De live versie van "Revelate" van deze CD was een van de eerste nummers die ik hoorde, en daarmee sloeg gelijk de vlam over... Fijne scheurende gitaren & viool-solo's, en een zanger met een indrukwekkende stem. Redeem yourself!! Wow! I want to hear more!

Deze CD geeft een goed overzicht van de wat oudere nummers van The Frames, varierend van rustige (semi-) akkoestische liedjes tot galmende rocksongs waarop het heerlijk meebrullen is, en waarbij het vooral opvalt is hoe geniaal sommige nummers van opbouw zijn.

Persoonlijke favorieten: Revelate, Lay Me Down, What Happens When the Heart Just Stops, Fitzcarraldo, Santa Maria.

Mensen, ga na het luisteren van deze cd ook een de cd FItzcarraldo luisteren en ze live zien. Fitzcarraldo is gewoon een van de beste cd's ooit gemaakt (zie mijn top 10) en live zijn ze gewoon de beste band die ik in jaren heb gezien, zowel op een festival (Brugge 2005) als in Tivoli. Dolf Jansen (die van Lebbis) heeft nog nekpijn van het concert in Tivoli zo meeslepend was het.

avatar van bonothecat
kawoeper schreef:

Strak plan om ze een keer live te zien....alleen voorlopig zitten ze alleen in Ierland. Helaas pindakaas.

avatar van Bighead
Lekkere live-cd dit hoor...allemaal meezingen... laaay meee down...

avatar van beachlicious
Ik kende alleen de laatste cd.......................heb na het concert op Lowlands dit album gekocht en het is echt helemaal zoals ze op de buhne speelde op Lowlands........................in één woord:"geweldig"..............!!!! 4,5*

Ruby1966
Dit is inderdaad een geweldige live-cd, het openingsnummer Revelate is tijden lang 's morgens "mijn wakker word" nummer geweest. Op repeat!
Ik geef niet zo snel 5 sterren aan een live registratie, maar deze verdient ze alle 5!

Dro
Vandaag gekocht, nav hun album burn the maps en de zeer lovende woorden van jullie allemaal. I hate to say it, but you all were very right.

Nu al helemaal goed

avatar van Ruudf
Van stevige rock nummers tot gevoelige ballades, van gezellige mee-deiners tot licht psychedelische nummers, mee-zingers en walsjes... je vind het allemaal in dit optreden dat the Frames gaven in Dublin.
De band en de muziek staan als een huis, en door de goede opname komt de warme, fijne sfeer helemaal over.
Top album!

rja
begin nu het album te beluisteren, maar aantal zeer sterke nummers op en de versie van Fitzcarraldo is magnifiek!

stem komt nog binnekort!

avatar van Raggie
wat een belachelijk goed live album is dit! De fun knalt van deze geoliede machine af. De songs zijn stuk voor stuk ijzersterk, sommige in het begin wat cheasy maar dat maakt het concert in dit geval juist een luistergenot. Lastig een drietal beste tracks uit te zoeken omdat ik er maar 2 wat minder vind. Afgelopen vrijdag hebben de heren in Paradiso bewezen nog steeds ijzersterk zijn, waarom staat zo'n goeie band niet op alle hoofdpodia van grote rockfestivals!?!??! Ze blazen iedereen weg, that's for sure!

kkriz
Vreemd genoeg de enige plaat van de Frames die ik echt geweldig vindt... veel meer dan de studio-albums. Maar dan ook meteen ECHT geweldig.

Linus Van Pelt
kkriz schreef:
Vreemd genoeg de enige plaat van de Frames die ik echt geweldig vindt...

De heren trekken hier een stuk harder van leer dan ze vaak doen op hun platen, waar ook genoeg moois op staat vaak maar waar ik soms moeite heb om het tot het einde vol te houden. Hier is het gewoon 72 minuten de Frames in behoorlijke harde bloed modus die een prachtige bloemlezing van hun platen geven.