Bruce Springsteen and The E Street Band - Magic Tour Highlights (2008)

Label: Columbia

1. Always a Friend [Live] (4:51)

met Alejandro Escovedo

2. The Ghost of Tom Joad (8:40)

met Tom Morello

3. Turn! Turn! Turn! (4:10)

met Roger McGuinn

4. 4th of July, Asbury Park (Sandy) (7:08)

met Danny Federici

avatar van thelion
Heeej dit ziet er interesant uit, beetje weinig materiaal.....
Weet iemand of hier ook nog een heel album van komt....??????

avatar van Marty McFly
Ben bang dat het hierbij blijft. Opbrengst gaat naar kanker-onderzoek, i.v.m. het overlijden van Danny Federici.

avatar van vigil
een EP dus, is dit al uit?

Roots68
Erg leuk. Vooral de gitaarsolo van Tom Morello is geweldig.

Album is te downloaden, niet in de winkels verkrijgbaar...

Los
INderdaad, Ghost TOm Joad met TOm morello is de moeite waard, evenals Sandy (vooral doordat het een van de laatste opnames met Fedirici was). Rest kan mij niet zo bekoren.

avatar van Guinness1980
Marty McFly schreef:
Ben bang dat het hierbij blijft.

Jammer, binnenkort dan maar eens ergens vandaan toveren

Mooie hoes trouwens!

avatar van rock-rick
Jammer dat deze nooit in de winkels is gekomen. Weet iemand of ik deze versie van The Ghost of Tom Joad ergens anders nog kan krijgen, dus op een album of iets dergelijks? Die gitaarsolo van Morello is echt één van de beste ooit!

Los
@Rocl-rick : Volgens mij is ie in iTunes ook leverbaar. En via USA is een cd te krijgen van Rock and Roll Hall of Fame 25th Anniversary concert te krijgen waar hij ook op staat.

avatar van rock-rick
Ik download niet, legaal of illegaal, dus iTunes zit er niet in, maar die Rock and Roll Hall of Fame 25th Anniversary cd wilde ik wel nog hebben, dus daar ga ik dan achteraan. Bedankt voor de reactie.

The Magic Tour Highlights zijn ook als 3 CD te pindakazen. Vooral de tweede cd daarvan is fantastisch, met name Backstreets, State Trooper / Keep the Car Running (met the Arcade Fire), Meeting Across the River, Jungleland & Racing in the Streets. Zeeeeeeeer de moeite waard.

avatar van Germ
Germ (crew)
Best een leuk EP-tje.
De uitvoering van Ghost Of Tom Joad is geweldig!
Turn Turn Turn is daarentegen niet al te best. Roger McGuinn is niet al te best meer bij stem. Hij klinkt hierop meer als een verkouden Tom Petty.

avatar van itchy
Always a Friend vind ik hier het beste nummer. Een duet met een meneer waar ik nog nooit van heb gehoord en een prima nummer in een krachtige uitvoering.

De gitaarcapriolen van Tom Morello, ik hou er niet van. Kijk mam, zonder handen!

Turn x3 klinkt bijzonder geriatrisch, dankzij de inbreng van Roger McGuinn.

Sandy heb ik altijd een lusteloos nummer gevonden.

Aardig ep'tje, maar meer niet.

Beste Itchy, Als je nog nooit van Alejandro Escovedo hebt gehoord, is het hoog tijd dat je die man eens serieus gaat uitchecken ! Nummers zoals "Broken bottle" en "Notes on air" staan, wat mij betreft, op hetzelfde niveau als een Bruce Springsteen. Dat deze man niet meer succes heeft en geen grotere roem oogst is voor mij een raadsel. En ik ben zeker dat ik daarin niet alleen sta !

avatar van Rogyros
Wel een aardige EP. Meer ook niet eigenlijk.

Ik heb het wel vaker aangegeven, maar die solo's van Tom Morello trek ik echt niet. Het is zo niet in dienst van het nummer. Het klinkt af en toe alsof het helemaal niet uitmaakt welk nummer door de begeleiding wordt gespeeld. Hij doet toch zijn eigen ding, wat nauwelijks raakvlakken heeft bij het nummer dat hij speelt. Ik kan er niets mee.
Het prachtige nummer The Ghost of Tom Joad is daarmee behoorlijk verpest. Terwijl ik een rockaanpak van een folknummer best kan waarderen. Maar goed, mijn mening zal nu wel duidelijk zijn.

Always A Friend klinkt fijn, en ik ken Alejandro Escovedo ook niet.
Turn Turn Turn is inderdaad niet zo geweldig gezongen door Roger McGuinn.
Sandy is daarmee de prijsschieter van deze EP. Prima uitvoering.

Het is leuk dat ie op Spotify staat, maar ik zal hem niet vaak gaan beluisteren.