United Future Organization - United Future Organization (1993)

Japan
Jazz / Electronic
Label: Talkin' Loud

1. The Sixth Sense (7:08)
  2. Love (5:01)
  3. Vinyl Junkie (5:40)
  4. Upa Neguinho (4:22)
  5. I'll Bet You Thought I'd Never Find You (7:51)
  6. Poetry and All That Jazz (5:37)
  7. Be Here Now (3:02)
  8. My Foolish Dream (6:01)
  9. Off Road (2:51)
BobbieMarley
My foolish dream

BobbieMarley
Deze cd is van 1993.

avatar van trebremmit
Acid Jazz was aardig populair begin jaren negentig, ik ben dat de laatste tijd een beetje aan het luisteren omdat er wel veel tof swingend spul tussen zit. Zo kwam ik uit bij dit plaatje van het Japanse U.F.O, op het label van de Brit Gilles Peterson en gemixt door Paul Borg.
Het is wel een van de hoogtepunten uit de genre zeg, wat een afwisselende, bijzondere en relaxte muziek, een erg leuke ontdekking. Jammergenoeg niet op spotify, maar de meeste nummers staan wel op youtube.

avatar van Mjuman
trebremmit schreef:

Galliano - op hetzelfde label - gold ook als een van de hoogtepunten. Naast Brand New Heavies en Young Disciples (ook op Talkin'Loud), maar ik denk dat die laatste twee voor jou een teveel aan R&B/Soul (vocals) in zich hebben. Jay Kay (Jamiroquai) werd daar ook wel bij gerekend, maar mij verveelt hij te snel.

avatar van trebremmit
Wat vind je van dit album?

avatar van Mjuman
trebremmit schreef:
Wat vind je van dit album?

Draait inmiddels en ik weet nog wel van destijds dat de grote verrassing was dat het inderdaad ging om een grotendeels Japanse groep - heel goed werd de (toch wel) grotendeels Europese vibe werd aangevoeld en uitgedragen. Heel relaxt, af en toe zelfs een beetje loom. Duidelijk verankerd in de tijd, maar helemaal niet verkeerd.

Het grappige is dat de vierde track ook te vinden is op Blue Brazil Vol. 1 - Blue Note in a Latin Groove (1994) (die uitvoering is iets minder glad). Destijds werd er in Londen veel Braziliaanse muziek gedraaid en dj's gaven toen veel geld uit aan (oude) Braziliaanse singles.