Clannad - The Collection (1986)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Ierland
Folk
Label: K-Tel

1. Theme from Harry's Game (2:30)
  2. Closer to Your Heart (3:31)
  3. Lady Marian (3:36)
  4. Newgrange (4:03)
  5. Mhorag's Na Horo Gheallaidh (1:40)
  6. Níl Sén Lá [Live] (10:29)
  7. Caisleán Óir (2:10)
  8. In a Lifetime (3:39)
  9. Now Is Here (3:32)
  10. Na Buachaillí Álainn (2:58)
  11. Down by the Sally Gardens (4:30)
  12. Dúlamán (4:33)
  13. Robin (The Hooded Man) (2:48)
Ik vind Clannad zeker geen slechte band, maar ik hou het vaak ook niet erg lang vol om een hele cd uit te zitten. Op den duur gaan mijn nekharen er wat van overeind staan. Neemt niet weg dat ze wel een aantal pracht-nummers hebben opgenomen, maar die moet je gewoon individueel horen en niet als album.

avatar van Metalhead99
Nekharen er wat van overeind staan? daar hen ik dan weer totaal geen last van.
Clannad heeft heel wat mooie muziek gemaakt en deze "The Collection" geeft daar een redelijke weergave van. Helaas is het jaren '80 materiaal op deze, voor een "collection", vrij korte tracklist wel erg veel vertegenwoordigd. Het blijft wel mooi, maar ik had liever meer een mengeling van het vroege jaren '70 materiaal en het latere jaren '80 materiaal gehad.
Toch staan er nog behoorlijk wat favorieten op deze plaat, zoals de mooie nummers "Lady Marian", "Caislean Oir" en "Down by the Sally Gardens".

avatar van reptile71
Een Clannad Best of zonder Coinleach Glas an Fhómhair is geen Clannad Best of.