Van She - V (2008)

1. Memory Man (3:31)
  2. Cat & the Eye (4:02)
  3. Changes (3:29)
  4. Strangers (3:35)
  5. It Could Be the Same (3:59)
  6. The Sea (5:17)
  7. Virgin Suicide (4:08)
  8. Temps Mort (1:16)
  9. Talkin' (3:33)
  10. Kelly (4:54)
  11. So High (4:40)
  12. A Sharp Knife (4:12)
Hier kijk ik zeer naar uit. De Van She EP heb ik grijsgedraaid. Prachtig

na de 2 ongelooflijk goede lp's van cut copy en the presets verwachte ik erg veel van het album van mede australiers Van She.

het is rocked hier en daar een beetje en het probeert erg hip te zijn.
kelly hebben ze onnodig herwerkt.

de rustige nummers changes en so high zijn voor mij toch de beste.
hopelijk groeit hij nog voor mij.

Mwoah, ik vind dit wel beter dan The Presets hoor. Snap nog steeds niet dat zij zoveel bijval krijgen overal. Begrijp dat Van She aanvankelijk hele andere plannen had met deze cd, maar ze uiteindelijk vrijwel alle songs in de prullenbak hebben gegooid en opnieuw zijn begonnen. Dat is wel een compliment waard, want ik vind het een prima cd. Alleen jammer van het ontbreken van "Sex City" uiteraard, alle Crystal Castles-fans zouden toch wel mogen weten waar "VANiSHEd" vandaan komt namelijk

Lost Highway
eindelijk een album van dit collectief? Eens checken.

Lost Highway
Maar blijkbaar nog lang niet uit in België.

avatar van Mr. Digitalized
thisisnotatest schreef:

Mja, het eerste album van The Presets ('beams') is toch wel een dijk van een plaat waarmee ze een pak meer bewezen hebben dan Van She...

chrismusic
hmm dit is op zich niet slecht maar had eigenlijk een vrouwelijke zanger verwacht door de artiestnaam + cover.

Vind er niet veel aan. Gladde plaat. Het mist een beetje ballen, iets wat hun EP wel heeft.

JustaRascal
Wat staan er tegenwoordig een hoop Australische bands in me speellijst: The Presets, Cut Copy en nu Van She. Vooral de laatste twee luister ik vaak en zijn heel tof. Die twee hebben dan ook lichtelijk wat van elkaar weg, ze wijken een beetje naar de jaren 80 sound (vooral Cut Copy).

Wat betreft Australische bands in hetzelfde genre, luister ook Midnight Juggernauts en Empire of the Sun.

JustaRascal
Ja Midnight Juggernauts zijn ook goed.