Counting Crows - Across a Wire (1998)

Alternatieve titel: Live in New York City

Label: Geffen

1. Round Here (6:17)
  2. Have You Seen Me Lately? (3:57)
  3. Angels of the Silences (3:57)
  4. Catapult (3:58)
  5. Mr. Jones (5:17)
  6. Rain King (5:51)
  7. Mercury (3:45)
  8. Ghost Train (5:27)
  9. Anna Begins (13:55)
  10. Chelsea (6:15)
  11. Recovering the Satellites (5:49)
  12. Angels of the Silences (3:34)
  13. Rain King (5:48)
  14. Sullivan Street (4:37)
  15. Children in Bloom (5:20)
  16. Have You Seen Me Lately? (4:10)
  17. Raining in Baltimore (5:34)
  18. Round Here (10:00)
  19. I'm Not Sleeping (4:59)
  20. A Murder of One (5:35)
  21. A Long December (6:06)
  22. Walkaways (1:50)
MarkK
Heel simpel.. Omdat deze jongens live zo G E W EL D I G zijn, is dit album ook helemaal top. Gewoon een must have..

De eerste CD van dit album vind ik heel sterk; ingetogen en overtuigende (en soms beter dan de plaat- ) versies.
De tweede, meer "elektrische" live-CD, kan mij een heel stuk minder bekoren.
conclusie : 4,5 + 2,5 = ***' 3,5 op 5 ***'

avatar van strandsmurf
De live-uitvoering van ' Round Here ' van 10:00 min. staat in mijn beste live-nummers allertijden.
Kan er geen genoeg van krijgen.

Dim
Ik vind de eerste CD ook beter, vooral vanwege de ingetogenheid. De tweede CD is iets minder verrassend. Desondanks reken ik dit tot een van de mooiste platen die ik in mijn kast heb staan. 5 sterren.

avatar van Bighead
Deze band is geweldig.
De Storutellers cd geeft gewoon elke keer nog kippevel. Als Adam op het tweede inzet met 'Get away from me, just get away from me, this isn't gonna be easy...' dan weet je dat Have you seen me lately eigenlijk acoustisch bedoeld moet zijn.

Meesterwerk. Dikke 5*

VH1 storytellers is een van de beste cd's die ik ken van de counting crows (meeste cd's zijn een beetje ondermaats qua geluidskwaliteit). Live from 10 spot is een slechte opname en heeft praktisch geen toegevoegde waarde. (Nog) Niet gestemd, omdat ik niet weet wat ik moet stemmen op een dergelijke combinatie van cd's.

Voorlopig 3 sterren, 4 voor de eerste cd, 2 voor de tweede. Misschien dat ik het nog verander naar 3.5 (4 sterren min een half voor de tweede cd).

cd1 een 5 cd 2 een 4,5.
Deze man kan echt het idee geven dat hij alles wat hij heeft in zijn liedjes stopt

avatar van Migo
Fantastische aanvulling op de 'gewone' studio-albums.

DonDijk
kan weinig met deze band, weinig variatie en diepte in hun muziek.te weinig geheimen.te voorspelbaar.maar gelukkig heb ik deze cd meer aangeschaft voor mn vriendin dan voor mezelf.een 2.5 tot nu toe.

johannesA
Hier is niet door te komen, zo saai. en dan staat mijn favo nummer ook nog eens als 21e nummer geprogrammeerd. Matige band.

Prachtige versie van "Catapult", maar de rest is ook zéér, zéér de moeite waard!

avatar van Twinpeaks
Prima live cd van CC.Al moet ik zeggen dat cd 2 mij ook minder doet dan het machtige eerste optreden.Op cd 2 staat dan wel weer een fijnere uitvoering van Round Here,maar ja je kan niet alles hebben.Ik hou het op 4 sterren.