Craig David - Slicker Than Your Average (2002)

R&B / Electronic
Label: Wildstar

1. Slicker Than Your Average (5:59)
  2. What's Your Flava? (3:35)
  3. Fast Cars (4:15)
  4. Hidden Agenda (3:53)
  5. Eenie Meenie (5:04)
  6. You Don't Miss Your Water ('Til the Well Runs Dry) (5:20)
  7. Rise & Fall (4:47)

met Sting

8. Personal (5:24)
  9. Hands Up in the Air (4:05)
  10. 2 Steps Back (3:48)
  11. Spanish (5:03)
  12. What's Changed (4:40)
  13. World Filled with Love (3:46)
double gun
2* stop die in je reet dit album is een vette 3* waard
vrolijke en varierende samples, de tracks zijn weer lekker relaxt.

avatar van Justinx
Zeker. Deze cd steekt met kop en schouders boven zijn andere cds (en R&B zangers ook natuurlijk!) uit. Zeker een van zijn beste albums. Zijn nieuwe cd is trouwens ook heel goed, maar het geheel is vrij zwoel allemaal. Dat is bij deze cd minder, wat ik zie als een pluspunt.

avatar van jordybeukeboom
Slicker than your average, Personal en Hands up in the air sla ik altijd over, maar de rest beluister ik regelmatig nog eens. Prettige cd hoor, Craig David bewees hiermee geen one-cd-wonder te zijn

what's your flava is en blijft een lkker nummertje en ook you don't miss your water blijft mooi..

Justinx schreef:

Hoe kan je praten over "een van zijn beste albums", als de man maar 3 albums heeft uitgebracht!?!

Een stoerdere album van Craig,
Maar de album is fantastisch net zoals zijn album"Born To do It" en "The Story Goes..."

avatar van seanpuffy
had dit album eerst een 4.0 gegeven maar ik vond persoonlijk het veel te weinig heb dit album pas geleden nog is beluisterd en het is echt een super album.

stem veranderd van 4.0 naar 5.0

avatar van Daaf
Toch wel een lekker album om soms te beluisteren met als beste nummer ''You Don't Miss Your Water''.

Voor nu 3,5*, maar dat kan nog veranderen.

avatar van Reijersen
Daaf schreef:

Wat natuurlijk een dikke vette cover is van William Bell. Maar Craig vertolkt hem inderdaad goed.

kArIzMa_TuRk
Tell me what's your flava! Toen ik die het eerste keer hoorde, kreeg ik m een maand lang in mijn kop.

avatar van Reijersen
De titel zegt het al, slicker als het ijzersterke debuut. Deze plaat is toch wat minder als dat debuut, maar desalniettemin evengoed erg beluisterbaar.

Op de middelbare school was ik een periode helemaal verslingerd aan het kopen van CD. Toen ik deze zag liggen, dacht ik meteen dat ik hem moest kopen omdat zijn debuutcd bij mij in goede aarde viel. Helaas vind ik deze CD toch wat te commercieel overkomen. Craig David is een goede zanger, maar ik vind het allemaal iets te geforceerd overkomen. Rise&Fall is een lekker nummer net als Hidden Agenda.

Craig probeert hier verschillende stijlen uit maar dan meer in een commerciële richting. Wel gedurfd vind ik. 6 singles werden uit dit album getrokken. Ook zijn looks zijn beter geworden, meer sexy en meer muscles. Goede cd als je van verschillende genres houdt. 3.5/5

avatar van NewYorkCityLight
What's Your Flava? is mijn favoriete Craig David nummer, de tekst is gewoon zo lekker .

avatar van edje1969
Wisselend album vanwege een paar zwakke nummers als Personal en Hands Up In The Air en vooral Eenie Meenie. Zeer prettig zijn het titelnummer en vooral Fast Cars. Wist niet dat You Don't Miss een cover is, maar vind het een erg mooie bijdrage aan dit album. Was deze zanger eigenlijk wat vergeten, maar hij heeft mooie nummers uitgebracht. Alsnog met terugwerkende kracht herwaardeer ik zijn nummers. Zaterdag een lange rit te gaan. Heb nu Born To Do It alvast klaargelegd...