Eros Ramazzotti - In Ogni Senso (1990)

Italiƫ
Label: BMG

1. Se Bastasse Una Canzone (5:09)
  2. C'E Una Strada in Cielo (4:23)
  3. Amore Contro (4:25)
  4. Dammi La Luna (3:53)
  5. Taxi Story (4:02)
  6. Dolce Barbara (4:09)
  7. Amarti E L'Immenso Per Me (4:26)
  8. Canzoni Lontane (4:51)
  9. Cara Prof (4:00)
  10. Cantico (5:51)
  11. Oggi Che Giorno E (4:37)
  12. Andare... in Ogni Senso (2:22)
avatar van radio 538
gaat wel maar is soms wennen maar de taal vind ik wel oke.

niet zijn beste maar ik geef.

3,5 ster

avatar van Poeha
Wow, ik kan weer een nieuw meesterwerk aan mijn muziekcollectie toevoegen. Dan heb ik het over dit album, maar nog meer over het nummer Cantico.
Wat een weergaloos subliem nummer is dat.
Ik dacht eerst, dit is gewoon Musica E (lange versie) in het kort.
Maar dit nummer is nog zeker zo goed. En dan vooral als na 04.30 min. het tempo nog eens flink wordt opgeschroefd, waarbij er ook nog een koor aan wordt toegevoegd, waardoor het lijkt alsof deze studio opname wordt verlengd tot een live opname. Zo goed!

Daarnaast vind ik Taxi Story en Amore Contro geweldig goede nummers. Se Bastasse heb ik toch iets te vaak gehoord, maar blijft wel overeind en aan het eind staat dan het nummer Andare...In Ogni Senso, wat mij ook zeer zeker bevalt. Een beetje een jazzy nummer.
Al met al een fantastisch album. 4*
Ik neig nog naar 4,5*, maar voorlopig 4*

Ook al versta ik geen Italiaans, Eros legt zijn gevoel in zijn liedjes en teksten. Goede Italiaans cd met enkele grote hits. 3.5/5.

Geweldigenoten
Ik sluit mij geheel aan (inclusief het aantal sterren) bij Kevinanne... Lekkere zomers album

avatar van Madonna
Vreselijke foto en ook de muziek vond ik onder het niveau. Niet leuk....

-2-

avatar van Twinpeaks
Geen verkeerd album van Eros ,al is het soms ietwat zoetsappig.Nummers als Cantico en Taxi Story weten de balans naar de juiste kant doen doorslaan .Hier hoor je dat Ramazotti meer in zijn mars heeft dan die eeuwige glijmuziek die de dames een nat broekje doet bezorgen.Geen album dat de toekomst in zal gaan als klassieker ,maar toch zeker niet verkeerd om zo af en toe eens op te zetten. 3 en halve ster

avatar van edje1969
Waar te beginnen? Cantico... prachtige opbouw naar climax met tempowisselingen en koor. Of Dolce Barbara die hij voor zieke fan schreef. Dan het duet bij Amarti. Wat een strot heeft die vrouw. Taxi Story is heerlijk stuwend en was tijdens het concert in '93 dat ik bezocht ook 1 van de hoogtepunten. Bij het jazzy einde van de cd moest ik destijds wennen maar is ook al zo mooi. Maarrr.... opener Se Bastasse is beste nummer van dit album. Ik beschouw dit album wel als klassieker. Mooie afwisseling en hij wist toen nog bijna jaarlijks met albums te komen waar ieder nummer gewoon goed was.