Lulu Rouge - Bless You (2008)

Denemarken

3. Bless You (5:12)

met Mikael Simpson

4. Ninna Nanna (5:51)

met Trentemøller en Alice Carreri

5. Thinking of You (5:26)

met Tuco

6. Runaway Boy (5:03)
  7. Sweeter Than Sweet (4:30)

met Alice Carreri

8. Pitch Black (4:33)
  9. End of the Century (3:57)

met MC Jabber

10. Slow Pigeon (5:21)
avatar van Biemo
Op de valreep nog even gecheckt voordat ie van de Luisterpaal verdween... en ik was blij verrast! Donkere trippy plaat voor 's nachts op de snelweg. De openingstrack Melankoli is inderdaad melancholisch, erg mooi.

avatar van gherdt
Ik heb begrepen dat dit vriendjes van Trentemoller zijn (oa DJ T.O.M.) en dat hij zelf ook enkele bijdragen heeft geleverd aan dit album. Zal wel in Lulu's theme zijn, is net of je een outtake van The Last Resort zit te beluisteren. En in meerdere nummers is deze gelijkenis te horen. Ook zijn er echo's van Massive Attack te bekennen, vooral op de tweede helft van de plaat als er wordt 'gepraatzingt' a la Inertia Creeps, helaas klinkt dit concept uitgevoerd door Lulu Rouge behoorlijk achterhaald Nummer 1 tot en met 4 zijn indrukwekkend, daarna blijft enkel de fijne, dromerige productie over, echt interessant nummers zijn niet meer te bekennen.

Ik vind track 6 juist de beste, Runaway Boy. Verder kan ik me wel in je omschrijving vinden, al beleef ik hier toch wel wat meer plezier aan dan jij. Net als Trentemoller's album overduidelijk Basic Channel volgelingen dit. Ik mag die dubsound wel...

avatar van Mjuman
Trentemoller is erbij betrokken - ik zal het even verder uitzoeken en evt een linkje geven; ik vond nl nog een andere Deense band, waar TM keyboards doet en rhythms programmeert.

Op bepaalde punten heeft Gherdt gelijk v.w.b. de parlando-zang - echt out-dated. Maar de beats, tsjonge. Ik vind het mooi en pulserend.

avatar van Leonard91
Mooi beat, fijne muziek. Maar het wordt nergens zo pakkend of zo bijzonder als Trentemoller, waar het inderdaad wel heel wat van wegheeft.

avatar van Mjuman
Ook hier is TM bij betrokken; band is Sølvstorm TM: keyboards en programmeert backing track (beats), hetgeen na 4 minuten ook wordt verteld door Mikael Simpson.

Zo weinig stemmen nog. Ik dacht dat ie wel het tienvoudige aantal stemmen zou hebben inmiddels.

Ik draaide dit vanmiddag weer eens... raam open gezet... En genoten van het frisse decemberweer waar deze muziek prima bij aansluit. Overigens wel met de verwarming aan.

avatar van Mjuman
Vanochtend weer eens gedraaid met de knop een tikje meer naar rechts, kopje cappucino erbij - tsjonge wat een mooi ruimtelijk geluid en dan de aanzwellende beats; heel apart sfeertje, al zakt het halverwege het album iets in, om bij track zes weer de draad op te pakken. Deze plaat verdient eigenlijk meer aandacht.

avatar van perrospicados
Bijzonder plaatje hoor! kwam ermee in aanraking door net uitgebrachte nieuwe album (die (nog) niet op Spotify te beluisteren valt dus hiermee vermaak ik me wel even)

avatar van Broem
Ok, nieuw album. Maakt me nieuwsgierig. Ben aardig gecharmeerd van Bless You. Vette sound zonder dat het overdone is. Zo nu en dan zelfs subtiel. Heerlijk.

End of the Century met MC Jabber heeft wel een beetje het sinistere geluid van Massive Attack ten tijde van Mezzanine.

Lekker album dit.