B.B. King - B.B. King in London (1971)

Blues

4. We Can't Agree (4:48)
  5. Ghetto Woman (5:15)
  6. Wet Hayshark (2:29)
  7. Part Time Love (3:17)
  8. The Power of the Blues (2:23)
  9. Ain't Nobody Home (3:11)
avatar van spinout
Een puur blues album met 2 instrumentale nummers die het album van 4.0 naar 3.5 brengen. Daar mis ik de gigantische stem van King helaas.

avatar van heartofsoul
Voor mij een zeer bevredigend album, waarop B.B. King adequaat wordt begeleid door vele muzikale vrienden, althans zo voelt het wel. Het groovet in ieder geval voldoende en de gitaarsolo's van B.B. King zijn boeiend genoeg. Ook in vocaal opzicht een goed album. Ben het dan ook in hoge mate oneens met de rescensent van Allmusic, die zijn oren beter eerst had kunnen laten uitspuiten. Fijn ook om Jim Keltner en Jim Gordon te horen op drums. Het duet met Alexis Korner (beide heren op akoestische gitaar) viel ook nog eens helemaal niet tegen. Een prima album dus.
Ik vond het album op vinyl in mijn platenkast (terug). Wist niet eens meer dat ik het in bezit had. Wat een fijne ontdekking!

avatar van spinout
Er doen inderdaad een hele rits gastmuzikanten op mee, waarvan een hoop zeer bekende. Op Wikipedia staan ze allemaal vermeld.

avatar van heartofsoul
spinout schreef:

En ook op de binnenhoes van de elpee met klaphoes, en wel per nummer. (Jammer dat vinyl relatief duur is en ik voor platen te weinig ruimte meer heb in mijn overvolle woning).

Dit is de complete lijst van musici en vocalisten die medewerking verleenden:
Ringo Starr, Peter Green, Alexis Korner, Jim Price, Bobby Keys, Gary Wright, Klaus Voorman, Duster Bennett, Steve Marriot, Greg Ridley, Jerry Shirley, Pete Wingfield, Paul Butler, John Best, Jim Gordon, Bill Perkins, Ollie Mitchell, Chuck Findley, Jim Keltner, Mac Rebennack (Dr. John), John Uribe, Barry Ford, Rick Wright, David Spinozza, Dr. Ragovoy, Joshie Armstead, Tasha Thomas en Carl Hall.

Ondanks die lange lijst van soms grote namen blijft dit album heel beluisterbaar, wat helaas lang niet altijd kan worden gezegd als er zoveel musici worden opgetrommeld.