The Residents - The Bunny Boy (2008)

Label: Santa Dog

1. Boxes of Armageddon (2:11)
  2. Rabbit Habit (2:14)
  3. I'm Not Crazy (2:38)
  4. Pictures from a Little Girl (2:29)
  5. What If It's True? (2:32)
  6. Fever Dreams (1:37)
  7. Butcher Shop (2:34)
  8. I Like Black (2:23)
  9. Secret Room (3:19)
  10. My Nigerian Friend (1:59)
  11. It Was Me (1:59)
  12. Golden Guy (2:22)
  13. The Bunny Boy (2:24)
  14. Blood on the Bunny (2:13)
  15. I Killed Him (2:15)
  16. The Dark Man (2:33)
  17. Secret Message (2:38)
  18. Patmos (2:30)
  19. Black Behind (4:42)
avatar van sq
sq
Gisteren live gezien en vandaag pas voor het eerst het album gehoord. Mooier, melodieuzer en meer melancholisch dan ik had gedacht na de indrukwekkende show (t was mijn eerste keer Residents). Bij de live-uitvoering is ´The Bunny Boy´ opgevoerd en uitgerekt (2 maal 45 minuten) tot een theatershow, met extra verhaal en video´s waarbij de melodieen soms meer ´soundtrack´ zijn. Maar dat staat dus allemaal ook prima opzichzelf.
Voor wie net als ik de term ´Avantgarde´ maar niets vindt, kan ik deze misschien gewoon aanbevelen als ´sfeervol en artistiek´.

avatar van dennisversteeg
Dit is een typisch 'later' Residents album met intense, maar verzorgde muziek en indringende vocalen. Net zoals de meeste andere albums uit de periode 2007-2009 is het album gebaseerd op een verhaal, maar in tegenstelling tot die zelfde albums is er hier geen touw aan vast te knopen zonder de internet-serie of de live show gezien te hebben. Wat overblijft is een prima collectie nummers.

avatar van spinout
1,5
Toen mijn dochtertje er met mijn harmonica doorheen zat te blazen, dacht ik dat het van de plaat afkwam. Helaas is deze muziek niet aan mij besteed. Zit Les Claypool in The Residents?

Die geruchten waren er wel, maar volgens mij niet.
Vreemde band, ooit live gezien, bijna beangstigend.