a balladeer - Where Are You, Bambi Woods? (2008)

Label: EMI

1. Plan B (3:34)
  2. Jesus Doesn't Love Me (3:51)
  3. When Dean Was the Man (And Monroe Always Smiled) (3:21)
  4. Nightmare on Elm Street (4:44)
  5. Oh, California (3:39)
  6. Mary Had a Secret (3:33)
  7. Superman Can't Move His Legs (3:35)
  8. Poster Child (4:48)
  9. Welcome to Vegas (3:32)
  10. Alright, Mr. DeMille (3:32)
  11. Where Are You, Bambi Woods? (2:58)
  12. America, America (6:52)
  13. Ting-A-Ling * (3:34)
avatar van ManicKevin
De nieuwe single 'Mary Had a Secret' is veelbelovend.....

avatar van Peter88
De eerste single is inderdaad veel belovend. Inmiddels staat ook de clip van de tweede single op Youtbe. De tweede single is Poster Child. Een erg mooi en indrukwekkend nummer. Ben benieuwd naar hun tweede album

avatar van Kos
Kos
Ze hebben kennelijk wat met films en Debbie does Dallas in het bijzonder...

last.fm
Ik ben ook erg benieuwd naar dit tweede album..

avatar van Carolaah
Anders ik wel, vind dit toch wel een prettig bandje van eigen bodem

Poster Child is inderdaad indrukwekkend, maar dat is op zich niet zo verwonderlijk gezien het onderwerp dat gruwelijk blijft. Marinus de Goederen (zelf biseksueel) was onder de indruk van de closing speech van Matthew Sheppards vader: Sheppard heeft 18 uur aan een hek gehangen in de kou in de middle of nowhere met een gat in zijn schedel na gemarteld te zijn omdat hij homo was, maar de speech begint met 'ik ben blij dat mijn zoon daar niet alleen hing, maar dat mijn zoon gezelschap had van de maan, sterren en de wind'. Die positieve gedachtegang is de invalshoek van het liedje geworden.
Toch maar eens het hele album beluisteren denk ik.

avatar van thelion
Nu vond ik Panama wel een aardig album van de heren......
Maar dit is dus wel even een stukje beter dan hun debuut...... Dit is soms zeer ingetogen en soms ook weer behoorlijk ruig (vooral in America America scheurt de gitaar bij vlagen lekker weg zeg maar)

Over het algemeen genomen kan ik wel stellen dat dit album een behoorlijke stap voorwaarts is, nu maar hopen dat ze deze stijgende lijn vol kunnen houden......

Voorlopig 4* met potentie op meer

avatar van Peter88
Erg goed album weer van a balladeer. Het is een mooi conceptalbum geworden met als hoofdthema Amerika. Met name bij Poster Child blijf ik kippevel krijgen. Ook het laatste nummer America America is een erg mooi nummer. Maar dat zijn alle nummers op dit album. Want er staat geen één slecht nummer op. Met dit album bewijzen a balladeer dat ze op dit moment één van de betere bands van Nederland zijn. Ik kijk uit naar 7 oktober, want dan ga ik ze zien in Tivoli in Utrecht

Er staan zeker goede nummers op (met name America, America), maar overall vind ik deze toch een stuk minder dan het debuut. Ondanks dat er meer variatie in dynamiek inzit, springen weinig nummers er echt uit. Beetje vlakke plaat derhalve, maar luistert lekker weg.

avatar van douwens
Ik vind dit een zeer onderhoudend plaatje moet ik zeggen. Eigenlijk verveelt het geen moment en bezit het gewoon een aantal lekker wegluisterende popsongs. Een feelgood plaat, die af en toe wel een beetje neigt naar meisjespop, maar goed dat is ze vergeven. Gewoon een 3.5 voor deze plaat!

avatar van MusicFreak
poster child is erg indrukwekkend, mooi gevoelig plaatje

heb het album inmiddels, even luisteren naar de rest..

Beetje veel copy paste Counting Crows dit. Gaat weer van de playlist af.

(verwijderd)
ik ben was van de cd niet zo heel erg te spreken.. maar vanavond door een vriendin meegenomen naar concert van a balladeer en toen kregen de nummers toch wel meer betekenis.. het rockte gewoon af en toe en live zijn deze gasten echt goed.. ga het toch maar weer eens opzetten.. en America America is voor Nederlandse begrippen een heel erg sterk nummer!

Ook de uitwerking van Poster Child op het publiek was goed voelbaar.. vooral het stukje tape wat wordt afgedraaid maakt zo ontzettend veel indruk!

avatar van kaj_666
Jep, hier word ik blij van Heel fijn album, prettig afwisselend en met een aantal hele sterke songs erop (Poster Child, America America, Plan B en die met de te lange titel). Gaan we vaker draaien!

4* zet ik hem op

avatar van predator
In het voorprogramma van Keane, en aangenaam verrast. Meteen de cd aangeschaft en ik ben er blij mee. Lekkere muziek voor bij het ontbijt, mooie teksten. Geen klassieker, maar fijn om te horen.

avatar van otherfool
1,5
predator schreef:
In het voorprogramma van Keane

Dan heb je toch een avondje slappe tostimuziek bij elkaar

Deze plaat kan me echt niet boeien. Kijk, ik vind het verhaal achter Poster Child ook indrukwekkend maar het is alleen zo'n hemeltergend saaie song, en dat heb ik eigenlijk met de hele plaat (buiten een paar aardige uitschieters als Dean/Monroe en America, America).

1,5* lijkt me wel zat.

Wat een geweldige cd! Ben er nog niet over uit of ie net zo goed is als Panama, maar toch zeker het aanschaffen waard!

avatar van Papartis
Even een halfje verhoogd.
Superconcert gisteravond van de band in P60 Amstelveen.
Met gastoptredens van Charlie Dee en Dolf Jansen (Oh California).
Van rock (Welcome to Vegas) naar ballad (Poster Child, kippevel) naar accoustisch en eindigend in psychedelische rock (America, America).
Natuurlijk ontbrak "Swim with Sam" ook niet.
Super CD, Super Band, Super Concert.
Mocht je in de gelegenheid zijn om ze te zien, doen!

avatar van RonK
Papartis schreef:
Even een halfje verhoogd.
Superconcert gisteravond van de band in P60 Amstelveen.
Met gastoptredens van Charlie Dee en Dolf Jansen (Oh California).
Natuurlijk ontbrak "Swim with Sam" ook niet.
Super CD, Super Band, Super Concert.
Mocht je in de gelegenheid zijn om ze te zien, doen!

We gaan het zien in Delft. Ben benieuwd wat dochterlief van 10 ervan vindt.

avatar van ronnievb
Marinus heeft blijkbaar goed naar Counting Crows geluisterd voor de single Mary had a Secret, zelfs de titel zou zomaar een voortbrengsel van Adam Duritz kunnen zijn.

Wel een leuk nummer overigens, toch ook maar eens de rest van de plaat erbij pakken.

indiegator
(verwijderd) schreef:
.. en America America is voor Nederlandse begrippen een heel erg sterk nummer!

Wat word er toch altijd negatief gedaan over Nederlandse muziek?

Voor nederlandse begrippen????? een heel sterk nummer.
Dit is gewoon een heel sterk nummer. Ik moet Chris Martin het nog maar zien doen met die slappe hap(lees nieuwe singel) van Coldplay.

avatar van the crook
Ik vind dit album iets minder dan Panama, maar Poster Child is echt van wereldklasse, kippevel tot aan je ruggegraat!

avatar van brain75
Deze CD toendertijd aangeschaft op de eerste dag dat hij uit was: ik ben een beetje fan dus!
Snel het album in mij opgenomen omdat een paar dagen later de try-out van de heren in Delft was. En dat viel niet tegen: was een heerlijk concert met een paar foutjes (dat hoort bij een try-out).

Affijn...dan de CD. Gemiddeld vind ik deze net minder dan Panama. Ook op dit album staan een paar heerlijke nummers. Jesus doesn't love me, Dean/Monroe, Oh California en Superman zijn heerlijke luisternummers waarin af en toe ook nog een serieuze boodschap in verwerkt zit.

Daarnaast zijn Nightmare en America absolute toppers. Waarom dan toch een halve ster lager dan Panama? Eerlijk gezegd doen de rest van de nummers mij niet zo veel. Plan B, Mary had a secret: te nietszeggend. Ook de serieuze nummers Poster child en Where are you Bambi Woods weten bij mij geen snaar te raken.

Maar zoals gezegd: er blijft genoeg over om van te genieten! Jammer genoeg komt Marinus de laatste jaren vooral uit met solo-materiaal wat helaas een stuk minder gevarieerd is dan de 2 albums van a balladeer. Kom op Marinus: duik de studio weer eens in met de jongens!

avatar van PopArtToaster
indiegator schreef:

Wat word er toch altijd negatief gedaan over Nederlandse muziek?

Voor nederlandse begrippen????? een heel sterk nummer.

Zo is het! We kunnen gewoon een muzikant uit eigen land een compliment geven zonder daarbij gelijk het hele land omlaag te halen.