Cella Dwellas - Realms 'n Reality (1996)

Label: Loud

1. Advance to Boardwalk (3:38)
  2. Mystic Freestyle (3:47)
  3. Perfect Match (4:22)

met Baybe

4. Medina Style (3:34)
  5. Recognize 'n Realize (4:10)
  6. Cella Dwellas (4:28)
  7. Wussdaplan (4:22)
  8. Good Dwellas (4:22)
  9. Hold U Down (3:24)
  10. Realm 3 (4:12)
  11. Line 4 Line (3:26)
  12. Worries (4:01)
  13. We Got It Hemmed (4:40)
  14. Good Dwellas (Part 2) (3:33)
  15. Outro (3:48)
  16. Land of the Lost * (4:38)
avatar van T.O.
Advance to Boardwalk is een grappig nummer, dat het monopoly-spel gebruikt als achtergrond voor een gangsta-verhaal.

Harco
Beschrijving, afkomstig van mijn blog:

De Cella Dwellas, een duo uit Flatbush, New York, kwamen in 1996 met hun debuut, Realms 'n Reality.

De producties zijn hardcore maar toch jazzy, en zijn voornamelijk afkomstig van de hand van Nick Wiz, die later ook Mad Skillz en Rakim van beats wist te voorzien.

Tekstueel is het album op te delen in twee delen: straight-up hardcore hip hop en tovenarij à la Dungeons and Dragons. En wat kunnen zowel Phantasm als U.G. toch rappen.

...hopen dat mensen dit oppikken.

avatar van MJ_DA_MAN
Beaster1256, vind je dit album zo slecht? Ik wacht rustig op je argumenten, wat vind je er niet goed aan? Vertel het me!

Harco
Ja, wil ik ook wel weten.

edris.
De beat van Wussdaplan is me toch een pak briljant.

avatar van d1sc0nected
Good dwellas vind ik een geweldig goed klinkend nummertje

avatar van Lucanova
d1sc0nected schreef:
Good dwellas vind ik een geweldig goed klinkend nummertje

Echt een briljante track, samen met Perfect Match en Land of The Lost toch wel de toptracks op dit album. Good Dwellas spant zeker de kroon..de rest valt toch een beetje tegen...ach ik geniet ervan.
Beetje smiff n wessun/black moon shit..heerlijk

avatar van Jacktherapper
people people, waar kan ik dit album bestellen?

Harco
Ik zie eentje met een Buy Now Price van $5,- op eBay (excl. verzendkosten).

avatar van BZN
BZN
fijn albumpje

avatar van Bartje..
Heel goed album, verdiend sowieso meer aandacht op deze site. Gewoon lekkere drums met een simpele trompet, maar het klinkt allemaal heerlijk, gewoon oldskool boombap.
Land of the Lost toch absolute favoriet op dit album, maar tracks als Good Dwellas 1 en 2, Wussdaplan, Perfect Match, Recognize N Realize zijn allemaal zeker toegevoegde waarde!
Zeker een aanrader voor iedere Hiphop fan.

P-DawG
Heerlijk album dat ik al veel eerder had moeten checken. Naast de classics Perfect Match en Good Dwellas staat er nog meer dan genoeg te genieten op. Het album duurt een uur en dat is precies lang genoeg om niet te vervelen; er staan dan ook geen skipnummers op. De producties in combinatie met de emcees maken dit simpelweg tot pure, rauwe, recht voor zijn raap Boombap.

Rene1979
Deze heb ik gekocht. Klinkt allemaal erg lekker ff goed luisteren..

Geweldig

avatar van misorabi
Echt een dik album, verdient meer aandacht!

avatar van MJ_DA_MAN
Misorabi .

Rene1979
Heb deze jongens van het weekend geïnterviewd zijn superaardig en het leuke is deze gasten waren letterlijk verslaafd aan Dungeons and Dragons en speelde dit dagelijks.

avatar van MAS
MAS
Nice Rene! Hoe was de show in de Melkweg?

Rene1979
Ja tof man, goeie show gasten zitten nog vol energie.

avatar van waxs
Nooit echt commercieel succesvol geweest, typische hardcore sound. Vergelijkbaar met Bas Blasta, Lords of the Underground en Lord Finesse, anders gezegd voor de kenners.