Astral Projection - Trust in Trance (1996)

Israƫl
Dance / Electronic
Label: TIP

1. Kabalah (9:28)
  2. Enlightened Evolution (8:03)
  3. The Feelings (7:23)
  4. Utopia (9:38)
  5. Black & White (7:29)
  6. People can Fly (9:55)
  7. Radial Blur (7:40)
  8. Aurora Borealis (8:03)
  9. Still Dreaming (Anything Can Happen) (7:47)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Klassieker binnen het genre, maar net niet zo goed als opvolger Dancing Galaxy. Dit is wel het enige album die ik van Astral Projection heb. Ik heb het leeuwedeel van hun materiaal verder op allerlei diverse Goa-compilaties staan.
Hierop staat wel het werkelijk geniale "People can Fly", volgens mij één van de ultieme AP-klassiekers en een Goa Trance-klassieker in het algemeen. Met die geweldige sample uit de psychologische thriller Kalifornia:

When you dream there are no rules,
people can fly, anything can happen. Sometimes there's a moment as you're awakening when you become aware of the real world around you,
but you're still dreaming. You may think you can fly, but you'd better not try.

Verder is opener "Kabalah" erg sterk te noemen plus afsluiter "Still Dreaming" wat eigenlijk een langzamere, verrassende variatie is op "People can Fly".

Niet mijn favoriete AP-album die ik ken, maar nog altijd zeer degelijk te noemen...