Rondos - Red Attack (1980)

Punk
Label: King Kong

1. A Black & White Statement (2:42)
  2. Progress (2:37)
  3. I Got No Time (1:17)
  4. Colour T.V. & Kontrast (1:48)
  5. System (1:10)
  6. Anarchy (1:33)
  7. Countdown & Twist (3:48)
  8. Syphillips (1:59)
  9. B-52 Pilot (2:47)
  10. Soldiers (0:42)
  11. We Don't Need No Speed (0:53)
  12. A Waltz (2:09)
  13. Vivisection (1:16)
  14. City of Fear (1:36)
  15. I Don't Like the Rastaman (3:37)
  16. Peacedilemma (2:46)
avatar van platedraaier
Heel belangrijke punkband, met name binnen de Rotterdamse punkscene van 1978 - 1980. De Nederlandse Crass denk ik dat ze genoemd kunnen worden.
Zeer communistische inslag. De muziek is lekker basis en de teksten zijn veelal politiek. Het doe zelf en denk zelf principe zat erg hoog bij de leden van de band. Maar nadat ze teveel navolging kregen binnen de punkscene heeft de band zichzelf opgeheven.

Alle relevantie ten spijt, dit is gewoon niet wat ik zoek in punk. Te droog, te strak gespeeld, te netjes en te weinig energie. Als ik dan vervolgens luister naar THE EX - All Corpses Smell The Same EP, denk ik ja, zo kan het ook.

Zoals ik al zei, gewoon niet aan mij besteed, hoe belangrijk de band dan ook is geweest. Slecht is het niet, daarvoor is het te strak en steekt het tekstueel te goed in elkaar. Maartoch.....

Geluisterd vanwege Punk Album van de Week..