The Amorphous Androgynous - Peppermint Tree & the Seeds of Superconsciousness (2008)

Rock / Electronic
Label: fsoldigital.com

1. The Peppermint Tree (5:49)
  2. Given That We've Given (3:05)
  3. I Have Loved You into Oblivion (5:28)

met Linda Lewis

4. Light Beyond Sound (1:57)
  5. In Fear of the Electromagnetic Machine (Part 1) (1:54)
  6. Somewhere at the Edge of Nowhere (1:01)
  7. Riders (On the Circadian Rhythms) (4:14)
  8. Carousel (0:38)
  9. Yantra (3:54)
  10. Opus of the Black Sun (6:29)
  11. Marylebone Road (4:12)
  12. Tiny Space Birds (5:02)
  13. Drifter (3:33)
  14. Rocket Fuel (4:41)
  15. Listen Little Man (3:54)
  16. Man Is a Virus in Shoes (2:35)
  17. Mr. Sponge's Groovy Oscillations (3:12)
  18. It's a Sunshine Day (Yeah! Yeah!) (4:25)
  19. An Absurd Consequence of Living in Absurd Times *
avatar van John Doe
Een nieuw album van dit psychedelische rockproject van de mannen van The Future Sound of London met wat vrienden en uitgenodigde muzikanten. Er zijn weer sterke hippy invloeden te horen. Dat betekend zeker niet dat er volledig terug wordt gevallen op oude hippy muziek, want ze werken ook met moderne technieken. Het openingsnummer klinkt als een soort tegenwoordige Incredible String Band uitvoering. Een wat groot compliment, want zo mooi en natuurlijk klinken ze niet, maar toch, de gek gezongen vocalen en de sitar en je bent er al snel. De zanger is van nature geen zanger en heeft ook niet een bepaald sterke stem. Bekijk hier een leuk interview met hem (Gary Cobain) op youtube. Hij geeft daar aan graag muzikanten uit te nodigen om mee te jammen. Op dit album staan weer een legio aan gastartiesten. De gitarist Gary Lucas van Captain Beefheart speelt op vier nummers, nummer 10 heeft hij ook geschreven. Een oude soul zangeres genaamd Linda Lewis doet mee, onder andere aan het derde nummer, dat Max Richter heeft geschreven. Dit nummer lijkt wel een beetje een jaren ’60 Bondfilm theme. Veel stijl invloeden staan op deze plaat weer. Positieve energie wordt net als met het vorige album Alice in Ultraland vrij sterk overgebracht, de nummers stralen vrijheid uit. Zolang de zonnige zomerdagen doorgaan, is dit zeker een prettige plaat om te luisteren.

Oh, hier tref ik trouwens een promo-medley aan van het album op youtube.

avatar van John Doe
It's a Sunshine Daaaaaaaaaaaaay, Yeah! Yeah! Yeah!
The sun won't go awaaaaaaaaaaaaaay

Woutt
Fijn nummer inderdaad, ook het eerste nummer mag er zeer zeker zijn.

Yann Samsa
Riders (On the Circadian Rhythms) is echt héérlijk!