Freestylers - Raw as F**k (2004)

Alternatieve titel: Raw as Fuck

5. The Slammers (7:00)
  6. Push Up (4:39)

met Theo

7. Punks (6:07)
  8. Dogs and Sledges (4:17)

9. Warrior Charge (5:34)
  10. Losing You (6:02)

met Julie Thompson

11. No Replica (4:08)

12. Right On (5:48)
  13. Too Far (7:17)

met Julie Thompson

avatar van Nickstbo
Too far + Loosing you => beste !!!

Vind het wel een lekker album. Veel swingende en vrolijke nummers. Meer kan ik er eigenlijk niet over kwijt, alleen dat ik ''Warrior Charge'' een erg lekker nummer vind. 3,5*

avatar van FunkStarr
Nadat ik laatst Pressure Point, We Rock Hard en Adventures in Freestyle beluisterd heb, kan ik de conclusie trekken dat dit hun enige fatsoenlijke album is tot dusver.
Push Up vind ik ook 1 van de mindere nummers op dit album, maar vanwege de commerciele sound is het een "hit" geworden.
Voor de rest gewoon een sterk album, en live is Freestylers ook erg goed te pruimen.
Too Far is mijn favoriet, met heerlijke vrouwelijke zang erdoorheen.
Dat rastafari achtige gebrabbel in sommige nummers (Boom Blast, No Replica) wordt ik wel helemaal gek van, zwaar irritant en nergens voor nodig.
Dit vind ik dan ook meteen de twee minste nummers.
In Dogs And Sledges komt dat 10 keer beter tot zijn recht.
Maarja wel jammer dus dat dit hun enige album is die ik wel kan waarderen, op de andere albums staan misschien per album 1 of 2 leuke tracks, that's it.

avatar van YoG
1,5
YoG
Ontzettende tegenvaller!! Na Push-up vaak gehoord te hebben op radio en TV stond een album van hun hoog op mijn verlanglijstje.

Met Push-up kan ik niet stil blijven zitten.. het klinkt bovendien behoorlijk professioneel. De rest is als een mislukte The Prodigy plaat. Ongeinspireerd en HEEL erg afgezaagd.

Hun recentere single (iets met Love You in de titel) is dan wél weer een aardig nummer

Jammer hoor, had er zoveel van verwacht...

avatar van RogerV
Iedereen had ze afgeschreven en de Freestylers leken in 2004 al in de vergetelheid te zijn geraakt tot ze hard terugkwamen met deze knaller. Niet in de laatste plaats om de hit Push up. Maar wie de cd daarom kocht kwam er waarschijnlijk bekaaid vanaf want Raw as fçk is een verzameling snoeiharde breakbeatknallers van heb ik jou daar.

Hier valt niets aan te verbeteren.

avatar van palomanp
Push Up! ;O
dat liedje zocht ik al zo lang ... De rest van het album is ook vet, echt een chille ontdekking!