Hu$tle Simmons - Hu$tle Simmons (2008)

geen stemmen

met Richie Rasheen

10. Outta Control
  11. The Joint Chiefs

met Richie Rasheen en Fel Sweetenberg

12. Everybody (The Chase)
  13. A War Tour
  14. The World Turns
avatar van Rhythm & Poetry
De naam Hu$tle Simons komt op mij een beetje schreeuwerig over (alsof ze persé aandacht willen). Een gastartiest als Buff1 doet weer heel anders geloven en zo werd ik toch wel nieuwschierig. Uiteindelijk blijkt het een redelijk tot goede plaat te zijn. Mooie producties, met name de wat rustige tracks komen sterk over. Een nummer als Evacuate vind ik dan weer heel wat minder door een te druk geluid op de achtergrond. Aan de lyrics is aandacht besteed en deze zitten dan ook over het algemeen goed in elkaar. Het MC werk is redelijk maar niet abnormaal goed. Maar wat ik met name wat minder vind is dat ik weinig hoor wat vernieuwend is. Nagenoeg alles heb ik dit jaar in een of andere plaat wel terug horen komen.