Thomas Newman - In the Bedroom (2002)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Houses (0:43)
  2. The Cannery (Main Title) (1:38)
  3. Can't Sleep 2 (0:59)
  4. Vfw (1:10)
  5. Baseball (1:13)
  6. Zeni Me, Mamo (3:15)
  7. Blocks (2:05)
  8. Henry (1:49)
  9. The Line Divided (0:52)
  10. Can't Sleep 1 (0:40)
  15. Swingbridge (1:25)
  16. Drive Back (1:06)
  17. Dobro Dosle (0:36)
  18. Down East (1:21)
  19. In the Bedroom (End Title) (4:32)
neo
Newman weet niet voor een verassing te zorgen met deze score, te plaatsen in de rij van American Beauty en alle andere gelijk in stijl.Puur en degelijk vakwerk. Routine mag het genoemd worden.Een ding wat zeer zeker eruit springt is de Bulgaarse invloed te horen in ''Zenu me, Mamo'', ''Oj Savice'' en ''Dobro Dosle''.Een zeker Bulgaars koor (natuurlijk uit de Balkan) zingt erop los.Dit geeft deze score net dat beetje extra.

Een punt van kritiek in relatie met de film ligt in een bepaald karakter in de film.Newman scoort een dreigend stuk voor de ex-man van Natalie.Iedere keer als deze opduikt straalt de dreiging ervan af.De rust overgebracht door Newman's werk, kent dus ineens een twist.En een belangrijke gebeurtenis wordt hierdoor alleen maar bevestigd: dit gaat binnen de kortste keren fout.Een andere verhaal was het geweest als deze met een wapen Natalie zou komen opzoeken. Daar was deze dreiging van de score wel op zijn plaats geweest.Had er dan gewoon geen muziek onder geplaatst. Nee dit is een onvergeeflijke fout van zowel regisseur als componist.

4 sterren voor de score

avatar van thomzi50
Tja, slecht is het niet, maar wel erg tam en voorspelbaar. De Bulgaarse invloeden die Neo al aanduidt zijn het enige waarop deze score afwijkt van ander werk van Newman. En helaas is ook dat geen deel dat echt beklijft. Voor de rest het standaard repertoire van sfeerstrijkers en vooral gevoelige pianotonen. Onaardig is het niet, maar uitgekauwd inmiddels wel.