Megadeth - Set the World Afire (2008)

Alternatieve titel: Anthology

Label: Capitol

1. Mechanix (4:21)
  2. Rattlehead (3:39)
  3. Peace Sells (4:01)
  4. Wake Up Dead (3:37)
  5. Devils Island (5:05)
  6. Anarchy in the U.K. (3:01)
  7. Set the World Afire (5:48)
  8. Into the Lungs of Hell (3:22)
  9. In My Darkest Hour (6:25)
  10. Holy Wars ... the Punishment Due (6:31)
  11. Tornado of Souls (5:19)
  12. Hangar 18 (5:11)
  13. Take No Prisoners (3:27)
  14. Go to Hell (4:35)
  15. Sweating Bullets (5:27)
  16. Crown of Worms (3:17)
  17. High Speed Dirt [Demo] (4:46)
  18. Skin O' My Teeth (3:15)
  19. Ashes in Your Mouth (6:05)
  20. Breakpoint (3:27)
  21. Angry Again (3:47)
  22. Train of Consequences (3:31)
  23. Reckoning Day (4:01)
  24. A Tout le Monde (4:22)
  25. The Killing Road (3:50)
  26. New World Order (3:47)
  27. Trust (5:10)
  28. She-Wolf (3:37)
  29. Insomnia (4:15)
  30. Prince of Darkness (6:27)
  31. Kill the King (3:43)
  32. Dread and the Fugitive Mind (4:22)
  33. Foreclosure of a Dream (4:22)
  34. Symphony of Destruction (3:49)
  35. Peace Sells (Live, Cow Palace, 1992) (4:16)
flebbie
Wat is dit nu weer? Een jaar na Warchest weer een verzamelaar... Set the World Afire en Into the Lungs of Hell ook nog eens in de verkeerde volgorde..
Alleen de demo versie van High Speed Dirt heeft de verstokte fan nog niet.

avatar van Harribo
leuk maar ik mis "rust in peace" of een "countdown to extinction"

Stijn_Slayer
Al die verzamelaars worden nu toch echt vervelend..

avatar van Mr. Olaf
Indeed, typisch gevalletje van uitmelken van Capitol records... Bietje jammer...

flebbie schreef:
Wat is dit nu weer? Een jaar na Warchest weer een verzamelaar...

Warchest is een box en greatest hits uit 2005 een enkele cd. Hier gaat het om een dubbel cd uit 2008 met 35 tracks, die ook nog eens allemaal geremastered zijn.

Dit is een mooi samengestelde verzamelaar met de meeste nummers in volgorde van uitgave. Ook wordt in het boekje jaar van productie en het album waar het nummer op stond aangegeven. Per album staan er maximaal 4 nummers op. En op cd 2 staan ook 3 livenummers en een paar los uitgebrachte tracks. De muziek loopt van het album Killing Is My Business... tot aan Risk. Waarbij de hoger gewaardeerde albums meer nummers hebben op deze verzamelaar. Er worden goede keuzes gemaakt.Tot slot wordt een overzicht gegeven van het 'Recording Personnel' van Megadeth door al die jaren heen, met in het boekje ook 4 verschillende groepsfoto's.
Zo maak je een goed anthology album!

avatar van Edwynn
Zijn het de originele producties of de remixmasters?

Wel een beetje gek dat Into The Lungs Of Hell na Set The World Afire geprogrammeerd staat.
Verder niks mis met de samenstelling. Ook non-albumtracks als Angry Again hebben een plaatsje gekregen.

De 'Original Remix Mastering' door Tom Baker en Evren Goknar. Het klinkt allemaal erg goed moet ik zeggen. Ik heb ook heel wat originele albums, maar ik draai dit goed samengestelde en klinkende geheel graag.

avatar van Edwynn
Die Megadeth remasters verafschuw ik. Er wordt geklooid met de partijen en dat vind ik doodzonde.

Als ze zo slecht zijn volgens jou, dan zouden dit ook de originele versies kunnen zijn. Want veel verschil hoor ik niet. Wel is dus de geluidskwaliteit erg goed.

avatar van Edwynn
Dat is dan ook mijn vraag. Want ik ken deze verzamelaar verder niet.
De tracklist is goed. Voor de instapper. Zelf houd ik het bij de albums.

MindRuler
Ideaal voor mij dus. Ik ken niet zo heel veel van Megadeth.
Ben niet zo'n grote fan van Dave's stem, dat is nl het grootste struikelblok.
Denk wel dat het meest essentiële hier opstaat voor de niet-Megadether?

Ja. Uitstekende tracklist.
Je kunt altijd zeuren over het gebrek aan Five Magics of My Last Words maar dat zou muggeziften zijn.

Ik gooi er maar eens nog een 0,5je bij: errug lekker deze trashy rock 'n roll metal. Zaterdag ga ik ze live zien bij the Big 4.

avatar van Kronos
west schreef:

Ik hoor toch veel verschil. Sommige gitaar- en zangpartijen zijn gewoon opnieuw opgenomen. Als je de oorspronkelijke versies knal van buiten kent dan zijn die remasters eigenlijk niet om aan te horen. Dan begint een nummer gewoon vertrouwd en opeens gaat er iets 'fout'. Irritant gewoon.

avatar van gigage
Eens met kronos. En dan over de productie nog maar te zwijgen. Alle schuifjes omhoog, geen enkele dynamiek meer. Mooie tracklist, slechte uitvoering. Leuke uitgebreide kennismaker voor nieuwkomers voor weinig geld ( en voor in de auto)

avatar van B.Robertson
Eens met de vorige twee berichten en de vreemde programmering van Set the World Afire en Into the Lungs of Hell; dat nummer is nu voorzien van blazers. Gaandeweg vallen me steeds meer verschillen op, zoals andere drumsound (Ashes in Your Mouth), gitaarintro in In My Darkest Hour en nog wat meer wat ik zo direct niet thuis kan brengen. Positief is de plaatsing van Kill the King en Crown of Worms. Kill the King was een nieuw nummer op hun eerste verzamelaar Capitol Punishment. Crown of Worms, een snel nummer uit de Youthanasia tijd, kwam op de (maxi-)single van Train of Consequenses terecht. New World Order stamt van de A Tout Le Monde single.

avatar van gigage
Vanwege de mooie tracklist wat clipjes toegevoegd (non-remixed! haha). Die mannen hebben er nog best veel. Wat moet je ermee, hoor ik u al denken, nou, uhh, Kill the King en Go to Hell aanklikken want die vindt je alleen hier (als clip dus, dan)